idag... och en presentation av familjen.

Vaknade på tok för tidigt av att ryggen gör ont igen. Jag tror att jag satt för länge i ett kallt ridhus igår. Letade efter drivrutinen till Vonnes kamera för att kunna köra videoinspelningarna från John Ricketts-kursen som vi var på i oktober. Men det spelar tydligen ingen roll om dessa är installerade eller ej, jag får bara ljudet iaf, ska försöka se efter om det går att göra på något annat sätt.

dagens planering.
Betala räkningar (typ nu)
Följa med Jakob o handla ett par jeans
Handla hästfoder
ta in hästar, fodra och rida
Malin och Svante kommer hem på middag.
Sedan sova i soffan, precis som vanligt :-) detta sker omkring kl 21.30-22 :-)

En presentation av min familj vore kanske på sin plats...

Min man heter Raoul och som trots sitt sydeuropeiska namn är född och uppvuxen i Gävle, en sann Brynäsare :-)

Raouls och min stora dag.

Vi gifte oss den 4 september 2004 och det var alldeles fantastiskt...

Jag har tre barn (men inget gemensamt med Raoul).
  Jakob som hunnit bli 20 år och som flyttade ihop med sin Emma i september.  Saknaden är stundom väldigt stor.
  Malin är 18år och går sitt sista år på Tibble Enskilda Gymnasium. Hon är inte heller hemma så mycket. Hennes pojkvän Svante köpte lägenhet i början av december. Sedan dess har hon varit hemma vid 2 eller 3 tillfällen.
  Elin är yngst med sina snart 13år och är den som delar mitt hästintresse. Ni kan ju gissa om vi umgås mycket :-). Elin bor på "heltid" med oss i Täby och tillbringar varannan helg tillsammans med sin pappa som bor i Färentuna, Ekerö.

Raoul har också 3 barn...
  Matilda är 18år och bor i Karlstad tillsammans med sin mamma och hennes nya man. Matilda kommer och hälsar på lite nu och då och även det är för sällan. Matilda har också ett hästintresse, med egen ponny i Karlstad, men när hon kommer för att hälsa på oss är det som om hästar inte finns. Hon vill sällan för att inte säga aldrig följa med oss till stallet.
  Oscar är 15år och går sista året i gundskolan, han är en en typisk 15åring med attityd och som älskar att spela onlinespel.
  Fabian är lika gammal som min Elin och har fotboll och innebandy som intressen.
Raouls grabbar har sk skiftat boende så dom bor 2 veckor hos mamma och 2 veckor hos oss.
 
Sedan har vi våra "hemmadjur"... Ada (kissen), Klara (min rottis) och Asta (den lilla münsterländern)

Hästarna heter Gulliver och Varians.
Gulliver är en en korsningsponny, valack, född-98 och Varians är ett Svenskt halblodssto född -93. Båda två är fuxar med stora bläsar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0