Onsdag 31/12 2008. Självaste Nyårsafton!

Satt uppe till 02.50. Kunde inte sova. Varför det nu ska vara så svårt... Sov ju hur gott som helst i soffan...

Orsaken till sömnlösheten är nog att jag mest är ledsen på Malin, men orkar inte "servera" det hela här...


Gårdagen 30/12

Varre fick nya dojsingar på fötterna. Hon lallade gladeligen ut i hagen efter detta "meck", mycket kissnödig antar jag eftersom det som vanligt var torrt i boxen.

    
   Åkte och hälsade på mamma o pappa i Borlänge, det var länge sedan jag träffade dom nu. Hinner liksom inte riktigt med. Min morbror Karl-Erik med fru Berit kikade in medan vi satt och fikade. Karl-Erik är för rolig! Han bjöd oss på många skratt under den tid vi fikade. Jag tror inte det finns ett samtalsämne som han inte klarar av att vitsa till. 
  Jag tycker att det gick riktigt bra att köra dessa nästan 50milen t/r... som jag bävade för hemgången. Tog det lugnt och varsamt, det var -13 då vi lämnade Borlänge och ganska halt på vägarna.

Elin började väl på att nysa och bete sig som om hon skulle bli sjuk- som vanligt (höll jag på att säga, men hon har varit sjuk rätt ofta på sista tiden)...

Jakob släppte jag av vid Häggviks pendeltågsstation på hemvägen. Hoppas att han kom ordentligt till Flemmingsberg, telefonen verkar vara avstängd...


Mina föräldrar!  Borlänge 2008-12-30. Jakob o K-E, Borlänge 2008-12-30 Berit (K-E´s fru) och min pappa. Borlänge 2008-12-30
Mamma & Pappa             Jakob & K-E                      Berit & min pappa

Dagens planering... 31/12...

Det ska snart firas Nyår...

Vi ska till Yvonne & Thommy i Rydbo och fira in det nya året.

Raoul och jag sitter som bäst och planerar vad vi ska ordna till förrätt och efterrätt.  Som förrätt blir det små lökpajer med getost (mumsigt! ni som var hos mig då jag fyllde 40 vet vilka jag menar).
Som efterrätt hade jag tänkt mig små skålar av choklad. Som jag ska göra av blockchocklad dessa ska fyllas med chokladmousse, toppad med vit, hackad choklad... Skulle nu inte skålarna fungera kan man ju alltid ordna till det ändå... Ett alternativ till chokladmousse är frysta bär som hackas i vanlig vaniljglass... Mmmm... Vi få se vad jag inte misslyckas med. Jag är ju som bekant ingen mat-o-bak-mamma fastän jag är utbildad "hemmafru". Raoul får ofta vara min stuntman i köket.

Till sysslorna! Vi se om det kommer någon bild på mina katastrofer lite senare...

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0