God morgon!

Eller god och god... det är den ju sällan... men morgon är det iaf.
Nu är det söndag igen... Usch, jag vill verkligen inte det...

Matilda (Raouls dotter) kom från Värmland i går. Hon bor en bit utanför Karlstad med sin mammam Marie.
Nu var det vanisinnigt länge sedan vi träffades. Stallet hade visst kvarka i julas och pållen stod på medicinering, sportlovet kom hon inte. Påsklov hade våra barn v 15 medan Matilda avslutar sitt nu. En snabbbisit...
Men jag börjar förstå varför hon inte vill komma hit längre. Hon är lika gammal som min Malin, dvs hon blir 19 år i år. Malin bor tillsammans med sin Svante och Matilda då hon kommer hit får inte gå på fest tillsammans med Jakob för Raoul... Att Matilda inte talar om för honom att hon inte är något barn är för mig ett under... Detta var under middagen igår som  fö började trevligt men som avslutades med att alla satt och "tryckte" med något... Jag led med Matilda för hon blev ledsen... Tänk att han inte ser det. Jag tror tamefan att Oscar har större rörelsefrihet än Matilda och han är en blivande 16-åring. Jag blev iaf förbannad, men jag sa ingenting då, men det kommer jag att göra idag.

Nu är klockan snart 9.30 och jag ska äta frukost. Kl 12 ska jag vara i stallet, då kommer Paulina och hälsar på.
Jag vet inte ännu om Matilda följer med. Jag frågade och gav henne möjligheten att bestämma sig fram till 11.45 idag.
Malin kommer väl hem idag också. Vi ska åka och hämta Elin på Ekerö. Malin ska övningsköra dit och vi ska prata student med Fredrik och Marie.
Ciao...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0