helgen fortsätter :)

men fort går det.

Spillde i mer jodopax i Varres bandage och la ett extra lager med silvertejp för att fixera det hela. Släppte henne i sjukhagen och gick tilsammans med ett helt gäng upp till ridvolten. Då hade Åsas pappa redan kört en halvtimme med traktorn och tagit bort jättemycket gummiflis. När Elin skulle ta in Gulliver ville den rackarn inte gå in. Han sprang som en tok och Elin kom aldrig i närheten av honom. Trots att vi tog in  Diddi och Doris fick hon inte tag i honom. Så jag fick hämta honom och tog för säkerhets skull med en hink med mat. Han är ju en ponny och alltid hungrig så det fungerade klockrent ;)
Elin red ut med Julia (på Doris) och skulle sedan rida igenom sitt program på den nysladdade volten, men det gick inte då volten var helt belamrad med hinder. Hon fick plocka ur "godbitarna" ur programmet och trimma det hon kunde mellan alla hinder. jag vet inte varför jag ine filmade något, men jag blev väl alldeles tagen av hur fint han rörde sig.
Han har ju inget kanonsteg, men han var sååå fin... Elin kände sig jättenöjd också.
Min dressyrsadel passar bättre till Elin än till mig (storleksmässigt)... så det blir nog som så, att jag får lov att leta rätt på en ny dressyrsadel till mig :(
Klippte bort massa lurv runt benen på benen och sedan fick han en omgång med schampoo i spolspiltan. Nu är han len som en barnrumpa ;)

Varre skavde av sig bandaget i hagen så det var bara att lägg om ett nytt...

Köpte en blå ridhjälm som passar till Kavajen Elin fått låna av Zandra... Jag tycker att det ser trevligt ut när det matchar, larvig kanske...

Provar i butiken ...(Mer en hopphjälm än en dressyrhjälm).. Men den är Blå!

Hämtade upp Elliönore på vägen hem från stallet.

Nu ska jag se vad jag kan hitta på som inbjudningskort till Malins studentmottagning...

Bye!

Kommentarer
Postat av: Vonne

Vad är det för IQ på den där?!;)

2009-04-25 @ 19:18:24
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0