Konditionsträning

.... ja tro det eller ej, men det var så det såg ut på schemat igår...

Alla som inte tror på att det är jobbigt att rida, har bara ÅKT häst... Rida kräver aningens mer. Nämligen både i kondis och styrka. Med styrka menar jag inte att vara stark för att hästen är stor utan för att orka hålla sig i balans och störa hästen minimalt då man rider.

På gården där "vi" står finns en gammal travbana som anlas för träning av travhästar för många år sedan. Gården ska se till att denna harvas och hålls i ridbart skick. Även om banan nuförtiden aldrig används till det den är anlagd för, så krävs det underhåll av den. Och när det nu har tinat upp i backen så är den återigen användbar till just konitionsträning. Lite blött på banan var det förstås men jag såg även det som träning... Vattenpölar att trava i eller som Varre gjorde... Tvärnita i, så vi blev helt prickiga båda två :)
Några mer rejäla bockningar blev det idag, fast ändå rätt snälla Hon bockar inte så brutalt, men jag tvivlar inte ett ögonblick på att hon inte kan ;)
Alla hästar blir pigga på rundbanan och våra pållar är inget undantag.
Ju mer vi galopperade ju piggare blev hon och bara "knäpper av" går i "balanstrav "som jag för övrigt tycker är helt omöjlig att hålla just balansen i, men jävlar vad snygg hon är då! Måste be Elin spela in henne vi något tillfälle för vilka benlyft hon har. Stressar naturligtvis i mängder och med stressen kommer svetten. Behöver jag säga att jag känner av mina ljumskar och lårmuskler idag?
Men vi hade roligt i kvällssolen!

Nu ska jag ha det mindre roligt... Det vi inte hann med på budgetmötet för någon vecka sedan ska vi göra klart idag, med start om ca 30minuter. Måste hinna ta en paus innan =)
CU later!

Kommentarer
Postat av: Sara

ÅÅHHHHHH vad jag är avis.....

2009-04-02 @ 14:24:57
Postat av: Anna ☼



... jag föstår det ;D



/A

2009-04-02 @ 16:17:38
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Jossan

fan vad härligt. Det ska kännas i musklerna efter att man ridit :D

2009-04-02 @ 17:23:26
URL: http://www.metrobloggen.se/Mickla
Postat av: linnns

sv: Haha aa, det är så jobbigt! Plus att de börjat fälla av vinterpälsen nu, så man blir både smutsig och hårig ^^



Haha okej, alla gillar olika :)

kram

2009-04-02 @ 20:07:54
URL: http://linnns.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan se mig lilla Vurran framför mig hur hon är så där laddad att hon nästan inte kan hålla sig kvar på marken. Men det bästa med henne är ju att även om hon är pigg så går det nästan alltid att ha henne under kontroll... åhhh vad jag saknar henne nu, måste komma upp och hälsa på snart!!

2009-04-03 @ 08:45:37
Postat av: Vonne

Ja Sara i går skulle du sett Varre på volten, hon var så taggad! Jätte fin ;)

2009-04-03 @ 09:08:23
Postat av: Vonne

Tack för igår Anna, det var JÄTTE KUL!!

2009-04-03 @ 09:10:50
Postat av: ✿Linda H ✿

min polle hade vårkänskor igår och ville bocka hela tiden!! hahah

2009-04-03 @ 11:21:24
URL: http://hogsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0