Onsdag...

och mitt i veckan...
Idag var det nya fötter till Pållan... Hasse-Hov på plats och som vanligt surrade han så man får skavsår i öronen :)
Inplanerad vilodag för Varre och en oplanerad för Gulliver. Men jag tycker inte att det spelar någon större roll eftersom Elin bestämde sig för att inte åka med sin pappa och Marie till landet. Hon kände att det skulle bli lite för tråkigt för henne om hon skulle vara ensam på landet med bara dom två.
Nu kanske en del tycker att det är egendomligt att hon får bestämma detta själv. Hon är ju inte så gammal.
Jag är enligt den tron att om jag skulle pressa henne att åka (för övrigt inte pappas ordinarie helg) skulle det bara innebära att hon inte alls vill åka i framtiden. Likaväl som att jag anser att det är självklart att hon får åka till sin pappa då hon själv vill och då det fungerar med deras schema, det är ju inte så enkelt att vi båda bor i Täby.  Det är 6mil (tror jag) mellan Färentuna och Täby. Men jag tror att det viktigt att hon får känna att hon själv är med och påverkar hur hon vill att hennes liv ska fungera runt henne, detta för allas våran skull. Inte att hon får göra precis som hon vill, men att vi faktiskt lyssnar till hennes önskemål.

Bedtime! och det borde det ha varit för ett tag sedan. Jag sov så extremt illa i natt... Vaknade kl 3 och kunde inte somna om. Tänkte på allt jobb som jag måste få klart och som jag inte hinner få klart eftersom det ska läggas in så mycket annan skit som anses minst sagt lika viktiga. Tänkte på Varre och att känner mig som en nybörjare igen och återigen undrar jag om jag inte har en för svår häst... Tankarna snurrar och när de väl börjat så spinner det på... runt, runt och runt... och den ena ledningen leder till den andra och vips så behöver jag minsann en kiropraktor eftersom felet sitter i mig... Jag vet inte om ni brukar drabbas av  dessa tankespiraler eller vad man nu kan kalla dem. Hur som helst så blir det ju inte direkt lättare att somna om med ett "jag måste" i samma takt som R snarkar. Lätt paniskt tänkte jag fly och lägga mig på soffan för att slippa lyssna på snarkningarna.De var väl egentligen inte så vådliga, bara tillräckliga för att störa när jag VET att jag borde sova, minst lika gott som R. Men rätt var det var så måste jag ha somnat eftersom jag vaknar till mobilens lilla väckning, fullkomligt väck och fattar inte att det var jag som skulle upp.

Nu så... ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Anonym

svara gärna på kvällens scenario!



http://jennifermolin.blogg.se

2009-04-08 @ 23:16:34
Postat av: Elena

SV: haha jo, så är det ju. men t ex regn. när sommaren regnar bort. de tär ju inte kul precis..

2009-04-09 @ 10:43:23
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0