sightseeing stockholm...

Fast jag vet inte riktigt hur det gick till...

Jag skulle åka och hämta Elin på Berga Naturbruksgymnasium, hos Zandra som där gör sina första dagar av tre långa gymnasieår...

Jag har dragit ut en färdbeskrivning från hemsidan och tyckte att "det verkar enkelt"... Haha... Men denna toka (dvs jag) ska nog inte släppas lös i de södra delarna av Stockholm. Jag hittar ju ingenstans...
Åker genom Klaratunneln söderut kl 20.15 en onsdag kväll och det tar fullkomligt tvärnit där den slutar, jags ka ju vidare på centralbron och det är förmodligen där det är stopp. SÅ vad gör jag? Jo! Jag tog snabbt rygg på några andra bilister som åkte snabbt och smidigt genom stan och jag var inte sämre... Finurligt nog så det att köra till vänster direkt efter tunneln så kan man komma ut vid gamla stan... Att jag vet att det var där jag hamnade har bara med att göra att nu kikat på kartan. Hela tiden då jag åker pratar jag med min kära syster... Fortsätter efter en bil hela vägen... Slussen passerar vi det såg jag tydligt... Runt och uppför och sedan försvann mina "kamrater" en efter en... Jag pratade fortfarande med syrran då jag konstaterade att jag var på  Monopols billigaste gata "Fokungagatan"... Glad i hågen fortsätter jag min resa "rakt fram"... herregud! tänker jag; väg 73 mot Nynäshamn måste man ju kunna köra på lite var som helst...
Missar hur som helst avfarten och försöker se om det finns en möjlighet att vända, men icke. Det slutar med att jag åker mot Nacka... Passerar Järla och Stockholms Modecenter och det glimtade en aha-upplevelse då jag tänkte på att det var här Agneta var på inköp för ett par dagar sedan... Men jag fortsätter... Jag hade vid detta laget börjat leta efter Stockholmsskyltar, allt annat verkade bortkastad energi... hittar och åker men får vända igen då jag återigen missar avfarten. Jag tycker de är lite snåla på att förbereda en vilsen bilist med att skylta i god tid. Nåja... Hittar ut till slut och kan ta mig mer till Berga NBG... Väl framme, trött som attan, är det egentligen dags att tanka bilen... 3,5 mil till tom tank. Men äsch, det finns ju bensinstationer efter vägen. Visst gör det det men inte förrän vi tagit av vid Trångsund, Farsta C(?) hittade vi en Statoilmack, nu hade jag inte kunnat ta mig så mycket längre, då det endast fanns bensin i bilen för 1,5 mil.
Vi körde lite tokigt och fel då vi skulle ut därifrån också, men det löste sig snabbt.

Jag är inte rädd för att köra fel, det är ju bara att stå på så hittar man alltid någon väg som kan passa. Har jag bara bensin i bilen så gör det mig ingenting alls. Men är det soppabrist så är det en ordentlig stressfaktor.

Den lilla trippen för att hämta Elin blev en sann upplevelse vill jag lova...

Synd att det tog en massa tid att köra vilse för då hann jag inte kika på omgivningarna på Zandras skola. Men det kommer väl fler tillfällen. Men det såg väldigt, välskött och trevligt ut måste jag säga...
Ja, så såg min kväll ut, hur trevligt har Ni haft det?
Bed time nu. Ska släppa ut hästar i morgonbitti och behöver några timmars sömn för att vara hyggligt dräglig att ha med att göra i morgon.
Sov gott mina vänner :)

Kommentarer
Postat av: Vonne

Vad gjorde du i stan?! Jag åkte söderleden bort mot Globen och sen vidare mot 73:an, raka spåret ;)he he....

2009-08-20 @ 07:08:59
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Anna ☼ *svarar*

Det var ju stopp uppe på bron och jag vet att man kan komma ut lite längre bort. Jag vet inte bara riktigt hur :)....

2009-08-20 @ 07:27:39
Postat av: Sara

Det var i vilket fall som helst en trevlig resa att vara med på... -asg-



/syrran som var med...

2009-08-20 @ 17:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0