Klara...

Vi kom iväg till Vetten. Fick en akuttid på em.

Ångestladdat. Raoul kom och var med mig och Klara. Hon sövdes ner för att kunna undersöka henne så smärtfritt det bara är möjligt.
Jag har gråtit och Raoul har gråtit. Trodde efter att första veterinären kollat på Klara att jag inte skulle få med henne hem igen... Korsbandet har gått av! Jag hade ingen aning om att det var en mycket vanlig skada på framförallt stora och medelålders hundar.
Rätt märkligt för jag upplever inte att hon ont egentligen. Hon belastar naturligtvis inte benet och sätter hon ner tassen, så sätter hon ner den med ovansidan ner i backen. Hon är vinglig och ser ut som en liten fyllkaja.
Tur i oturen har Arninge djurklinik en ortoped hos sig varje tis och onsdag. Peter Lindholm tog sig tiden att diagnostisera skadan och även tiden att beskriva hur en enklare operation av korsbandet går till. Det finns nu olika sätt att gå till väga. Han sa inte (tack-o-lov) att det inte var någon idé för att hon var så gammal. 
På tisdag blir det operation för Klara och sedan är det ett par månaders konvalecens.
Vi har fått ytterligare lånad tid tillsammans med vår underbara Klara.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi gråter med Er,denna underbara "livsfarliga" hund,följer med på bloggen.

Kram

2009-12-16 @ 22:33:31
Postat av: Vonne

Sååå skönt att det går att göra något för henne, kram!

2009-12-17 @ 07:37:19
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh kära lilla hjärtat... jag förstår din/ er oro, tur att det går att göra nåt iaf... kram från syss

2009-12-17 @ 14:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0