Grrr...

Vilka telefonäkningar Elin ger mig att betala... Funderar allvarligt på att ta ifrån henne mobilen.
Ska till TC nu och se vad jag kan göra åt saken...
just det ja... Jag måste verkligen komma ihåg att  skicka ett STOOORT och varmt tack till SL för att det går att SMSa sin biljett när man ska åka buss/tåg :[ Mobilräkningarna har skjutit i höjden och ungarna (iaf min) har blivit latare, detta för att SL inte vill/får hantera kontanter på bussarna. Det är rätt bekvämt att skicka iväg ett SMS. Tanken var väl inte att de som åker regelbundet skulle använda sig av tjänsten...
Varför inte göra lokaltrafiken gratis för ungdomar upp till 18 år? Fast det är klart ... Någon måste ju betala och då blir det ramaskri eftersom det förmodligen skulle hamna på skatten och ungdomarna blir väl än latare och slipper tänka på att det kostar pengar öht... Man biter sig i svansen hur man än gör...
Nu ska jag iaf göra mig i ordning för att ta mig till TC.

Kommentarer
Postat av: Josefine

gör som min mor ;] ge henne ett kontantkort, jag kan ju inte heller hantera ett abonemang, så nu är jag back till kontantkort :]

2009-02-09 @ 08:37:52
URL: http://Http://www.metrobloggen.se/Mickla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0