Ordspråk...fortsätter :)

Har nu fått in en del i kategori "ordspråk" som jag "puffar" upp lite här...

Jag fyller på av inkommet materiel :)

Postat av: Sandra
♥ allt går utom små små barn eller fulla människor! 
♥ det löser sig sa gubben som sket i vasken! 
♥ det tar sig sa mordbrännaren!

Postat av: paulina

jag gillar mickis egna lilla tolkning av "jag ska dra mitt strå till stacken". han använde ju det flitigt när hon skulle rida, mocka, smörja m.m. fast hon använde det alltid i fel sammanhang. xD
kram!


Postat av: Vonne

♥ Alla spelar vi roller mest hela tiden. När vi spelar riktigt bra prisas vi för vår "ärlighet"

♥  Vänlighet är den gyllne kedja som av vilken samhället håller ihop.

♥ Avund följer människan, som rost följer järn.
♥ I krig och kärlek är allt tillåtet...

♥ Den som aldrig har tid är den som uträttar minst...(Denna använde jag på ett lönebesked för en tid sedan, vilket gav de flesta ett gott skratt för vi visste alla vem det syftade till)

♥ En konflikt har alltid åtminstone två sidor.

♥ Framgång ger vänner, motgång testar dom.

♥ Åsnan känns igen på öronen, den dumme på sina ord. (haha... denna gillar jag! knycker den till nästa lönebesked:))

♥ Att försvara ett fel är att fela igen.


Postat av: Mig själv
♥ Det är inte åren som gör en gammal utan livet.
♥ Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom lite senare i livet (ligger i veckans "header")
♥ Pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare.
♥ Kärnan i äkta vänskap är att tillåta varandra små felsteg.
♥ Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något

Ser fram emot mer roligt och dråpligt!
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Vonne

Lat man bär hellre ihjäl sig än går två gånger.

2009-02-19 @ 09:05:06
Postat av: Madeleine

Hellre en rövare i poolen än en polare i röven ;)

2009-02-19 @ 11:56:10
URL: http://sjobergs.blogspot.com
Postat av: Vonne

Även dåren tros vis om han tiger.

2009-02-23 @ 14:08:35
Postat av: Vonne Lindell

Lögnaren blir bara trodd en gång...

2009-02-24 @ 13:54:30
Postat av: Vonne Lindell

Den som sover syndar icke, zzzzzzzzzzzzzzzz

2009-02-26 @ 06:33:49
Postat av: Vonne

Ensam är stark!sägs det men jag känner mig inte stark med Ekman på andra sidan jorden):

2009-02-28 @ 21:36:21
Postat av: Vonne Lindell

Gräv inte upp större stenar än du kan bära.....

Den gillar jag, mycket tänkvärt! För ibland gräver man upp stora berg och så fixar man det helt enkelt inte.

2009-03-03 @ 11:31:53
Postat av: Vonne

För enfald och dumhet finns ingen gräns!

2009-03-14 @ 19:04:17
Postat av: KAJSAHERSELF

gå inte i andras fortspår, skapa dina egna



2009-03-15 @ 20:35:14
URL: http://hulkenglass.blogg.se/
Postat av: Syss

Mitt talangfulla bidrag... :D



Barn talar om vad de gör, gamla talar om vad de har gjort och narren vad han ska göra....

2009-07-09 @ 21:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0