Söndag 15 februari

Heyyyy....

Idag har det varit stalltjänst på morgonen. Pållarna var ute och fick sitt haghö kl 8.30. Jag hade städvecka... så stall-köket, foderkammaren och spolspiltan är nu städat. Fikade med Vonne och Zandra innan hemgång vid ca 12.

Varre verkades i fredags, men jag tror han tog lite för hårt, hon verkade lite ömfotad så jag gav henne vila hela helgen. Underlaget (både på vägarna och ridvolten) är iaf inget man skriver hem om. Gummifliset på ridvolten gör ju iofs att den är sviktande, men under fliset är det isigt. Pippi hade tydligen gått omkull i veckan berättade Anki då vi tog en hästpromenad i går. Lite läskigt tycker jag.
Tycker det känns bättre att ställa av pållarna den här tiden på året då man ändå inte kan rida dem ordentligt om man inte har ett ridhus att tillgå, vilket vi inte har på Rydbo. Det är ju bara det att jag vill iväg och träna... Komma igång!

Gulliga Google igår  PÅ ALLAHJÄRTANS DAG


Vill utbringa ett grattis i efterskott till Lena Tempelman som fyllde år xx igår (;)) (Letade efter en bild men kunde ingen hitta...)


Idag säger vi GRATTIS till Svante som fyller 20 år och till Vonnes Madeleine som fyller 18.


(Svante, bilden tagen av Malin)

Och idag är det även en annan stOOOor dag...

Tvätt pågår av min stalljacka... Det fick bli förtvätt och hela middevitten :)
Jag hann tyvärr inte ta en bild av den innan den hamnade i tvättmaskinen, men den var skämmigt skitig...

Nu ska jag se om jag kan kan lära mig något nytt... :)
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Josefine

ojj fler som drabbats av "tvätta stallkläder sjukan" hör jag... min mor fick samma "fnatt" häromdagen :]

2009-02-15 @ 21:06:45
URL: http://Http://www.metrobloggen.se/Mickla
Postat av: Sara

Med den hästen du har antar jag att det blivit ett x antal skitiga täcken att ta av?! =)!! Vurran har ju alltid gillat att rulla sig .... Nu har jag tusen järn i elden och undrar om något kommer att bli av tillslut....

2009-02-15 @ 21:17:38
Postat av: Anna

Sara...

Jag blir ju så nyfiken :) Vad är det som händer? vad är det för projekt du planerar? :)



Tack o lov är det kallt ute och hagarna är inte geggiga längre. Men ja, vilken lerdrottning hon är den lilla ljuvelen, just nu är det bara en fin borste som behövs för att hon ska glänsa som bara hon kan ;)

/A

2009-02-16 @ 07:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0