Idag...20:e dag Knut (13januari)

...har varit hemma... men inte ledig... Hmm... Är det bra eller dåligt?

Hade utsläpp av pållarna så jag åkte en omväg upp till stallet och var där ca 8.20 Mötte Madde på Tequlia på en morgonrunda innan jobbet. Istallet fanns, förutom de hästar jag ska släppa ut, även Sonia och Sandra.
Sonia och jag tvättade kisses öra som fått en lite inektion (Sonia höll i och jag tvättade)

Anledningen till dagens..eh.. ledighet var att distriktsveterinären skulle komma ut för vaccination och raspning av tänder.
Vi fick ett postivt omdömme av Distr. Vet. Hans Bernhardsson för det snabba och effektiva system Vonne och jag hade lagt upp.

Först Pippi, sedan Varre och Doris. Pepci och Boki som även skulle få tänderna fixade. Sist kom Galliano från grannstallet och fick sin spruta...

Jag började om med "grunden" igen på Varre. Det saknas nämligen ett ifyllt år i Vaccinationskortet. Jag vet att det är gjort tidigare, men det räcker inte om man tvungt måste visa det vid ngt tillfälle (som tex vid externa träningar första gången man är med eller om jag skulle vilja vara med på ngn liten tävlingnågon gång)


Visste Pippi att det skulle bli spruta idag? Så här såg hon ut innan Jag borstade av det värsta :-)
under all denna lera finns en jättesöt liten "travarflicka"

Pippis ben o täcke... ujujuj...


...Vonnes leriga fötter.... med spånblandning... Bästa gå-bort-skorna :-)
Bästa
Boki får sina tänder kikade på.... (Sandra,Boki och Hans)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

FYYYYYY vad vårt lilla troll ser ut, tack tusen gånger för hjälpen bamse kram

2009-01-13 @ 17:39:05
URL: http://sjobergs.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Btw du har väl inte gett ut bloggadressen til bossen på jobbet? ;)

2009-01-13 @ 17:40:34
URL: http://sjobergs.blogspot.com
Postat av: Sara

Just ja det har jag glömt att leta reda på..så klantigt... hur gick det med tänderna?

2009-01-13 @ 19:44:59
Postat av: Anna Öberg



1000 varsågod :-)

Hon var ovanligt effektiv idag i sin lerinpackning hon tog helt klart ledningen. Varre ligger numer som nr 2 :-)

2009-01-13 @ 20:35:24
Postat av: Anna Öberg (igen :-))

Hahahaaa.. Nej... Madde jag har inte lämnat ut den. Hoppas att ingen annan gjort det heller :-P

2009-01-13 @ 20:37:19
Postat av: Anna Öberg

Sara, det är lugnt...

Jag beslutade mig för att ta tänderna på Varre vid nästa vaccination. Jag åker till ATG i Täby och fixar till det om en månad då hon ska ha spruta nr 2... Hur brukar hon vara vid tandraspning? Har du "krökat ner" henne tidigare?

2009-01-13 @ 20:43:16
Postat av: Sara

Japp det behövs ibland, det beror på vilken dag hon har... som allt annat =)

2009-01-13 @ 21:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0