... den 16:e...

Såååå ... vad har hänt idag???
Hmmm.. ingenting utöver det vanliga.
Ja, jag är ledsen, men det är så här mitt liv ser ut. Inte särskilt spännande och utsvävande men jag letar å andra sidan inte spänning och orkar inte vara utsvävande. Det är så här jag valt att leva och jag är rätt nöjd med det livet

Måndagar: SKA (enl. mitt eget schema)  börja arbetet 07 .. Vanligt sedvanligt arbete till kl 15.30, (med 30 min lunch) då jag måste sluta. Jag har intaget av pållarna.
Tisdagar: Utsläpp av pållarna. Börjar jobba kl 08.. Jobbar och sliter till kl 17 och sedan pållarna igen hemma omkr kl 20-20.30
Onsdagar: VILL börja kl 07 för att kunna smita omkring kl 16. Till pållarna på em/kvällen och hemma omkr kl 19.30-20
Torsdagar: Utsäpp av pållarna. Börjar jobba kl 08...Bör sluta omkr kl 17, vilket jag verkligen försöker.Till pållarna igen, hemma till ca 20-20.30
Fredagar: Försöker vekligen vara på jobbet kl07, men Gud vet hur trött jag är. Tidigare start på morgonen för att kunna göra helg ngt tidigare... Upp till stallet och fixa hästarna och hemma vid 20
Lördag = Jag ansvarar för utsläpp eller intag.
Söndag = samma som lördagen, bortsett från att den går betydligt mycket snabbare och är mer ångestladdad eftersom det är arbetsdag i morgon...

denna fredag började jag jobba kl 7.30, men kom inte därifrån förrän kl 17.10. Men idag tog vi iaf lunch ordentligt. Stackars Jeanette som fick ta lunchvakten...

Beställde hö och halm av Lage för leverans någon dag i vecka 5.

Upp till stallet, red på volten ca 45min. Skitkallt! -9°C så det blev inget betungande arbete. Jag inbillar mig att det inte är så vidare värst bra att arbeta hårt när det är så kallt.

Jakob kom hem på besök. Men nu vill han han komma hem igen på heltid. Det fungerar tydligen inget vidare med flickvännen.
Han börjar plugga på måndag, skolstaten blev senarelagd med en vecka.


Varre har rimfrost i skägget :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Har varre blingbling =) i pannbandet?? Så gulligt!

2009-01-18 @ 18:34:34
Postat av: Anna Öberg

Ja, det hör liksom till en drottning att ha mycket glitter... Precis som hennes matte :D

2009-01-18 @ 18:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0