Värderingar

Hårda ord idag, men jag känner att jag måste få det ur mig... orkar du inte läsa rekomenderar jag dig att sluta här...

Fick det absolut sista för att göra lönerna klara av " Mr H" 16.55 ("Mr M" hade lämnat sitt sista baa någa minuter innan).. "de e timing de"  *not*.. Jag ska ju sluta kl 17... Men icke.. Kom ifrån kontoret vi 17.30. Slaskade i väg deras löner eftersom de var de sista...

Jag har ju inte betald övertid. Men är det för sakens skull ändå ok att jag får stanna på övertid för att andra inte lämnar det de ska i tid? Jag menar så här; att jag planerar mitt arbete så att jag klarar de deadlines som förväntas av mig på utsatt tid inom ramen för det som kallas ordinarie arbetstid. Jag har i min tur satt ramar till övriga att lämna ifrån sig material så att jag ska kunna sköta mina åtaganden. Om jag inte får detta i god tid innan min deadline innebär det att jag;
1. får vänta för att bli klar
2. Arbeta övertid för att kunna bli klar i tid

Jag åker inte hem och sover mitt på dagen för att jag är trött. Jag ringer inte och säger "min kropp sa åt mig att inte gå ur sängen kl 07".  Jag låter inte som om jag ska dö när jag är lite förkyld. Jag lägger inte ansvaret på andra för att jag inte hinner ta lunch och sedan ska ha hjälp för att han inte hinner med administrationen, jag menar karln har ju personalansvar och är VD, vad tror han?

Vad tycker ni?
Är inte min tid värd  lika mycket som din? eller din som min? eller som någon annans för den delen?
Skriv gärna en kommentar.
Ha en trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Yvonne Lindell

Självklart borde det vara så, men tyvärr råkar man hela tiden ut för människor som slösar med andras tid som den inte var något värd.

2009-01-23 @ 09:28:43
Postat av: Madeleine

Alla vet ju att min tid är värd mest ;)

Men i andras fall när inte jag är inblanad så håller jag absolut med dig :P



Kram

2009-01-23 @ 11:00:29
URL: http://sjobergs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0