lunch idag igen

... och tro mig när jag säger att den var efterlängtad!
Även om lunchmaten i sig består av en "fryslåda" så är jag hemma och går med hundarna och får vara i fred en stund. För FY KATTEN vad jobbigt det är att sitta och förklara hur allt hänger samman för några som inte förstår... Känns rätt idotiskt att två människor, den ena ägare av företaget sedan 19 år och den andra lille fan sedan ca 1 år tillbaka inte vet vad för typ av kostnader ett företag har?...

Igår fick jag ett mail om vad jag ska arbeta fram för siffror till fredag (imorgon!!!) möte med banken kl 13... Ehh... En likviditetsrapport och resultat tom jan, vad rean inbringade, lagerstatus...
En likviditetsrapport tar man inte fram genom att knäppa med fingrarna, den måste genomarbetas ordentligt. Visst kan jag ge de siffror som ligger inlagda i systemet, det går ju hyfsat fort ändå, men vad värre är, att jag har inte den blekaste aning om vad för inköp som Herr M gjort inte hur mycket varor eller i kr.... Skjuta från höften vill nog inte banken att man sysslar med. Jag har heller ingen aning om vad för nedskärningar de tänkt att göra. Kort sagt jag vet INGENTING!
Lägg nu till att jag ska arbeta mellan 7 och minst 16.40 (17) idag med att göra färdigt den kostnadsbudget som M och H skall visa för banken ... just det på fredag... Vänta här nu lite.... Här sitter jag en hel dag med att hjälpa dom med att ta fram en hygglig prognos för resterande av detta år (=till aug), (dom har inte inkommit med uppgifter tidigare trots att jag efterfrågat en budget). ... sedan  hämtar dom sina barn och lämnar mig åt mitt öde... Ärligt talat... Vilka jeppar är det man arbetar för egentligen?  Jag behöver mer input om jag ska klara det här...

Igår när jag kom hem grät jag... Tycker väl synd om mig själv på något egendomligt sätt, känner mig extremt orättvist behandlad. Kan man inte lyssna med mig om hur lång tid jag kan tänkas behöva för att göra vissa saker. Nu ska jag se till att herrana blir klara med "sitt" i tid för att dom ska få gå hem medan jag, lilla obetydliga jag, ska sitta kvar på obetald övertid för att göra mitt.... Varför är inte min tid lika mycket värd som deras?

Jag anser att jag är värd betydligt mer än så här. Jag leker med tanken varje dag om att jag går in och säger upp mig...Vi ska ha utvecklingssamtal den 30/3.... Hur utvecklande är det att arbeta på detta företag? Jag har nu varit anställd i snart 5 år, det är DAGS att gå vidare, det är bara så förbaskat synd att arbetsmarknaden ser ut som den gör just nu bara.

Så där ja... Nu har jag spytt ur mig lite galla. Hoppas att ni andra har det bättre än jag.


Spännande lunch...
Ses senare!


Kommentarer
Postat av: ¬•» J E N N A

hur gammal är du?

2009-03-19 @ 13:14:23
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: ¬•» J E N N A

äsh, det är väl ingen ålder hörredu! :D



ja är 22 (:

2009-03-19 @ 15:05:56
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: Sandra J.

vet hur du känner dig :( skriv ner på en lapp alla dina synpukter "försök städa" språket! & ta upp detta med mr M & H på mötet, för har du ingen fusk lapp spårar man ur & fastnar på oviktiga saker samt det är lättare att inte bli så emotionell, jag vet jag blir jätte ledsen när folk inte lyssnar & inte respekterar mina kunskaper men har man det svart på vitt är det lättare! /kompis!

2009-03-19 @ 15:22:52
Postat av: ¬•» J E N N A

Ha en skön helg iaf!



kram

2009-03-20 @ 10:42:05
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: Leia

Gottgott

2009-03-20 @ 21:08:07
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0