Måndag 18maj

Satt på jobbet och längtade mig bort... Till stallet och Varre och de höga hindren vi skulle hoppa idag... Sedan kom regnet, men jag tänkte..Näää lite regn ska inte få förstöra min hoppning. Jag har ju sett fram emot denna måndag i en hel vecka nu :)

Zandra och Elin  byggde bana tillsammans med Sandra... Jag har ju suttit en del och spånat på lite hoppebanor och det blev en variant av min ena bana... Trevligt:)

Idag var vi tre tanter som kravlade oss över 50-55cm höga hinder... Vonne, Mian och jag... och alla hade vi vår egen PT...
Elin ville inte under några omständigheter ta en endaste bild denna gång, för hon ville minsann SE oss hoppa. Jag förstår vad hon menar... Det är ju jag som myntat uttrycket...

Varre var lite stökig vid ett par tillfällen, men vi redde ut det och sedan gick det  nästan hur bra som helst... Mina brister har jag jobbat hårt med och jag visualiserar mig och Varre över hinder... hur det ska kännas, vilken takt vi ska ha... Jag tycker att det hjäpt mig en del, men jag har mycket kvar... Skräcken lös i ögonen då jag skulle hoppa ett rättuppstående hinder på en hel halv meter, 3-4 galoppsprång till nästa hinder som var en oxer på 55cm(!)...

Sedan kom Martina som promt skulle rida på volten. .. Envis och oförskämd och missförstår allt man säger, tjejen är ju inte dum i huvudet så det var mer jävulskap än något annat...
Vi har en bana uppställd, volten är bokad till 19.30 och vi är tre nybörjare, hoppande tanter.

Hon kan inte visa respekt för andras osäkerhet... Hon rider bakom ett hinder som Vonne rider an emot och då Vonne inte vågar driva på Doris så stannar hon... Vonne blir så förbannad att hon lämnar ridvolten! Jag förstår henne, jag var nästan själv på väg ner, men så flög väl den lilla djävulen i mig... Bad Martina att vara tyst och vrålade " kommer på hinder" och så red jag... Martina gick för övrigt av volten och väntade på att vi skulle bli klara för hon kunde ju inte hålla sig undan.
Nåja...
Så här såg banan ut på ett ungefär...
Tråkigt att inte Vonne var kvar och fick hoppa en hel bana på en supertaggad Doris. Mian hade fullt sjå med sin taggade Boki, men det såg riktigt, riktigt bra ut!

Nu ska jag sova!
CU ♥


Kommentarer
Postat av: elin

uuuuuusch. jag blev galen på martina.. bra hoppat tanterna :)

2009-05-19 @ 08:14:02
Postat av: Vonne

Jag är så glad att du stannade kvar och hoppade färdigt, bra jobbat Anna!!;)

2009-05-19 @ 09:41:44
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: ✿Linda H ✿

Gullig du är =)

det har hänt massor... både positivt och negativt.. skall precis börja skriva igen...


2009-05-19 @ 11:23:25
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: Vonne

Redan läst och svarat ;)

2009-05-19 @ 11:36:46
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sandra J.

Jag tyckte ni alla var JÄTTE DUKTIGA!!! trots allt strul, Förstår att Vonne gav upp men nästa gång gör hon inte det för då har vi vässat tänderna!! / He He

2009-05-19 @ 14:46:29
Postat av: Vonne

Japp så är det!;)

2009-05-19 @ 15:42:56
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0