Söndag 17 maj, Flen

Upp med tuppen... det var mycket som jag skulle hinna med denna morgon!

Morgonfodring och utsläpp av pållarna. Medan jag gick till hagen med Varre och Doris sjöng jag en liten trudilutt på "ja må hon leva" för Varre. Vet inte om det var så uppskattat,kanske var det därför Varre så så full-i-fan ut...

Mockade och fixade rubb och stubb till pållarna. Tog mig hem, duschade och gjorde mig klar för avfärd mot Flen.

Adam hade sin namngivningsdag och jag hade fått äran att komma :) . Och mycket folk var det som kom. Systrar och bröder, gamla skolkamrater och nya, mammor och pappor, mormor och morfar och ett gäng med hundar :) Jag hoppas att ni ursäktar att jag inte fick kläm på alla namn och vem som hörde i hop med vem :)

En mycket trevlig efermiddag.
Jag åkte runt, runt och letade efter en länga med lägenheter... Men näää... mitt i Flen bor Sara i en fin, gul villa med stor gräsmatta... Där ser man... Min kära syster - som oxå heter Sara och bor i Flen får ursäkta att jag inte fick så mycket som fem minuter över för att hälsa på bara ett stenkast längre bort.

Adam...med och utan mamma och sedan de fantastiska tårtorna... Mums.. Jag var riktigt proppmätt då jag lämnade Flen :D



Så himla söt!

Goda tårtan!

Paketöppning!
(Nabil och Sara, i bakgrunden skymtas Nabils bror och mamma.)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vid 17-tiden lämnar jag Flen och beger mig mot hemmet igen... Visserligen via Ekerö.
Beslutade mig för att ta Slagstafärjan.Jag som inte riktigt vet jag pysslar med alla gånger, kör mot enkelriktat ner mot färjeläget, hoppar ur bilen och går för att kolla tiderna... Upptäcker att jag inte står så bra där jag står, men va katten... färjan var ju iaf inte inne än, så jag tar mig i maklig takt till tidtabellen. Kikar över axeln och ser självaste Kungen sitta och titta och förmodligen fundera på vad  i hela friden jag håller på med... han valde att lämna färjekön med sin säkerhetspolis (antar jag), jag kan ju bara hoppas på att det inte var jag som skrämde i väg dem - hotet Anna, spärrar alla flyktvägar ... Jag fick slänga mig in i den lilla blå och backa (hur hade de annars tagit sig därifrån?)... haha... En Lassie ;)
Ja...hmmm... resten av resan var ganska lugn iaf.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0