Hemmaträning för oss själva :)

Hade intaget av pållarna, fixade o donade och sedan red jag Varre på ridvolten.

Till en början verkade det som om det skulle vara en sån där totalkatastrofdag. Men det gav sig och jag vara bara en hårsmån från att skicka ett SMS till Rebecca för att tala om att VI fattat vänster galopp ur skritt... Det hade jag aldrig ens kunnat drömma om. Men jag ville verkligen försöka, eftersom hon är så himla lyhörd för fattningen i höger, så måste jag bara testa... och det gick... inte bara en gång utan 3!!!
Precis då vi var klara kom Johanna o Dotty gående, dom skulle hämta fölen som nu går i en unghingsthage. I januari har Dotty och Johanna planerat att de ska starta "morsorna" på Djursholm i lätt klass... Får se om även jag anmäler. Jag måste ju som sagt ut och testa våra vingar... Motiveringen till träning blir så mycket större om man har ett mål att träna till. Jag tycker iofs att träna är veckans höjdpunkt, men det är nog roligare att träna för ett bestämt mål då det bara ska fungera...

Fick mina ridstövlar igår. Men fråga mig inte hur jag mätt mina vader, höjd på benen... För passade mig gjorde de då rakt inte... Optimist som man är. Tycker inte att mina vader är särskilt bitiga, men då det kommer till ridstövlar är de tydligen det... Så nu får jag skicka tillbaka dom och hoppas på att jag kan hitta ett par andra för ett hyggligt pris. Så gissa vart jag är på väg om bara en liten stund?... Joo, alldeles riktigt; jag åker till U-V. Det finns ju lite ridsportbutiker där.
En relativt nyöppnad butik på Sandavägen 2 i Upplands Väsby som heter  <<Stockholm Ridsport AB >> som är värd ett premiärbesök (hemsidan är under uppbyggnad).
Få se vad de har att erbjuda, på hemsidan har de iaf presenterat vilka märken de arbetar med. Utifrån ser inte butiken så stor ut så de kanske arbetar med beställningsvaror. Jag rapporterar!

Raoul o Fabbe gick med hundarna, det verkar som om de tog en långprommis, nu har de varit ute i 40 minuter.

Tycker ni som jag att det är glest med bilder numer i bloggen?... Ska se om jag hittar något att liva upp inläggen med :)

På återseende ♥

Kommentarer
Postat av: Veronica Berggren

sv: precis :D tack detsamma! hur mår du ?

2009-11-08 @ 10:33:32
URL: http://veronicaberggren.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: Ja :) Det blir att jag tävlar för hemmaklubben Ekeby RS eftersom vi står på gården där klubben håller till :)



Okej :) Horze ridstövlar har jag då inte tittat på än. Kanske ska ta och göra det. Men jag känner på mig att det kommer ta huuundra år för mig att hitta ett par ridstövlar. är så kräsen.

2009-11-08 @ 16:39:37
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: klars-hästblogg

stockholms är en riktigt bra affär tycker jag ! mycket finia saker i olika märken :D

2009-11-08 @ 20:04:48
URL: http://klarrs.blogg.se/
Postat av: klars-hästblogg

haha, ja de är trist. men det är ju mycket en rutinfråga att ALLTID rida bra vägar som min tränare säger :D

hehe ja de är inte långt ifrån :D

2009-11-08 @ 22:40:01
URL: http://klarrs.blogg.se/
Postat av: Vonne

Bra jobbat med vänstergaloppen!!

2009-11-09 @ 08:55:15
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg :)

2009-11-09 @ 09:24:39
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Elin

SV:Ja energin och tempot saknades i den tävlingen och när han kommer fel vägrar han oftast.

Tack för kommentaren :)

2009-11-09 @ 12:29:58
URL: http://elinapamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0