Lääänge sen ...

Usch och fy... Nu är det länge sedan jag skrev något.
Ska sluta skylla på att det gör ont även om jag fortfarande inte är kurant.

Veckan som gått har varit rätt innehållslös och tråkig. Jag har inte ridit något på 2 veckor och det är verkligen jättetrist.
Vonne har varit en klippa som hjälp mig med mockning,vatten och hö till storpållan. Elin har fått tagit hand om Gulle-bullen helt för egen maskin. Emellie har ridit Varre då hon kunnat och jag är så tacksam för att hon inte behövt stå mer än max 2 dagar på raken. Det underlättar väldigt då jag snart (förhoppningsvis) ska sätta mig i sadeln igen.

Elin red för Rebecca förra veckan och det gick jättebra. Gulliver är en bussig ponny och gör verkligen sitt bästa för att göra det man önskar av honom. Nu ska han ner några kilo i vikt för att komma i riktig trim. Så nu vill det till att Elin jobbar dagligen med honom.

Igår blev han av med sin nallepäls... Jösses vad mycket klipp det blev... Det tog Elin 1,5 timme att klippa honom. Nu är den vackra fuxfärgen borta och kvar blev en korthårig, ljus, nästan beige ponny :). 

Elin har anmält sitt intresse för att rida i ponnylaget dressyr divII till hösten 2010. Så det är lika bra att träna. det bästa av allt är hon tycker det är lika roligt som jag. Nu blir Rebeccaträningarna konkurensutsatta:) 
Det saknas tyvärr fortfarande ponnysar för att ha reserver att tillgå i div II. Nu ändras reglementet också, så nu är det inte bara att byta ryttare på ponny efter årsskiftet. Bara stadigvarande ryttarbyte och familjemedlem är ok... Men det har jag för mig att det varit tidigare också (?). Nytt är också att har man fyra i laget måste minst ett ekipage tillhöra en annan kategori. Så en ponny i kat C till dressyren vore toppen. Om någon känner till ett ekipage (B eller C) som vill vara med i vår fantastiska lilla ridklubb kan ni väl höra av er :)

Elin och Gulle, Hufvudsta RK divIII omg 2 (gamla bilder blir som nya :))
Åhhh...vad jag längtar till sommaren...






Kommentarer
Postat av: Vonne

Trevligt med lite uppdatering här :)

Längtar också efter sommarn och ljuset.....

2009-11-24 @ 14:08:13
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0