Ont i revbenen

Efter lastningen av Varre i onsdags.

Hon kastade sig naturligtvis och jag måste ha sträckt till en muskel/revben rätt häftigt. För när vi väl var på plats och jag skulle påbörja uppvärmningen och tog en förhållning med höger så kändes det som om knivar kördes in mellan revbenet och höger skulderblad. Jag blev nästan som förlamad i höger arm, men jag kämpade vidare. Rebecca erbjöd sig att rida Varre och få henne att släppa innan jag tog över igen. Denna lektion var en av de som man kanske egentligen (så här med facit i hand) inte borde ha ridit. Smärtan är olidlig när jag nyser, vänder mig i sängen eller gör en rörelse som blev aningens hastig, tar ett djupt andetag. Det gör ont under skulderbladet, bak i ryggen och runt på framsidan. Så när jag trycker på höger bröstmuskel strålar det i hela området. Det galet ont. Nu har jag googlat på på dessa symptom och läst om flera som haft revben ur led, alla med liknande smärtor som de jag har. Hittar ingen kiropraktor/naprapat med söndagsöppet så jag får vackert vänta till i morgon...

Tyvärr har jag i ett mycket svagt ögonblick sagt att jag hjälper till Manicken (häst i stallet) då ägarinnan har för många sjuklingar runt sig som hon är tvungen att ta hand om. Elin är hos pappa så nu blev 3 hästar idag istället för 2. Igår tog det 2 timmar att mocka två boxar, varav Varres box alltid är lättmockad (=snabb). Bära vatten?

 
Hmm... varför har jag inte förstånd om att säga att jag inte fixar det?



Ibumetin, ezee spray, liniment (pharma arrow) men inget verkar ge mig effekt som smärtlindring, inte som jag blir smärtfri av i vilket fall...

         


Det onda är lite av orsaken till att jag inte tagit mig för att uppdatera på ett par dagar. Känner mig inte särskilt inspirerad...
Trots detta red jag slingan i torsdags tillsammans med Vonne och Sandra. Förvånande nog var Varre jättefin och samarbetsvillig (hon låg inte på som hon brukar) och rakan vid vägen där gick hon som en klocka. Trots alla bilar med strålkastare (det var ju beckmörkt) som vi fick möte med och halvpissigt väder.
Men det var kanske inte det bästa att göra (rida) när jag trots allt hade så ont... Men, men...
Fredagen fick Varre vila och så även Gulliver och igår hade jag bokat bort mig alldeles. Sa till Vonne att jag fixar intaget så du kan ha Kalas för Jack... Visst... Men Raouls mamma fyllde ju år och vi hade sagt att vi skulle åka upp till Gävle. Fick tack o lov tag i Åsa som lovade att hjälpa mig.
Hade först tänkt att rida innan jag släppte ut pållarna, men jag insåg att jag förmodligen skulle få ondare så jag gav upp tanken.
Natten har varit hemsk. Så olidligt ont
Idag ska vi ha dressyrmöte på klubben vid 15.30... Ännu lite senare ska jag åka o hämta Elin hos pappa...
Så det blir några timmar i bil idag också, men som chaufför idag och det vette gudarna hur det ska gå. Vågar inte ta voltaren (Diklofenac) då det kan försämra reaktionsförmågan.

Det är snart 3 år sedan jag hade dessa problem, då orsakade av en avramling som orsakade en spricka i bäckenet, en axel ur led och ont under skulderbladet, men det justerades aldrig om jag minns rätt...

Klockan är snart 12 och ska det ta 3 timmar att fixa pållarna utan ridning så är det bäst att jag åker upp nu...
I morgon ska jag iaf försöka få tag i en akuttid för att lösa mitt lilla helvete...
CU ♥


Kommentarer
Postat av: Vonnne

Hade ingen aning om att det var så illa! Du mockade ju åt Doris i torsdags också, hade aldrig bett dig om hjälp om jag vetat/förstått att du hade så ont.

Känns inte ok :(

2009-11-15 @ 14:48:43
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Eva

Aj,aj... det där lät inte bra.

Hoppas du får bra hjälp snart.

Kiropraktorer brukar vara duktiga på att fixa sånt där.

2009-11-15 @ 19:50:55
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Sara

Kära Anna, hoppas att du mår bättre och tycker att du ska försöka få tag på någon som kan hjälpa dig med smärtan rätt så fort och hur vore det om du bad om hjälp med hästarna istället för att hjälpa alla andra? Man kan behöva vila när man har ont!?

Hoppas att du snart är på fötter igen

Krya på dig Kram

2009-11-16 @ 09:49:08
Postat av: Eva

Bra att du ska till naprapaten! Han/hon kan säkert hjälpa dig :-)

Sv: Jaa du, det var lite jobbigt att träffa på sin gamla kärlek så där oväntat och inse att man faktiskt hade känslor kvar. Puh! Har tänkt på honom hela dagen...

2009-11-16 @ 15:10:59
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0