tantvarning...

Läste ett inlägg av "Equipage-Anna" som handlade om vuxenpoäng... väldigt välskrivet och jag kände verkligen igen mig...

Men är det verkligen vuxenpoäng?... Känns lite mer som tantvarning... Jag som inte ens längtade hem till Idol ;)
 
Väl hemma blev jag serverad sjömansbiff och till det delade min älskade make och jag på en flaska vin...
Precis då jag kom hem hördes introt till... just det ..."morden i midsomer" klockan var 20.00 och jag försoffade mig. Min vana trogen somnade gott på soffan... Morden i midsomer var ju dessutom en gammal repris så det kändes helt ok att nanna i soffan :)

Så... vad ska denna gamla tant ta och hitta på idag då?

1... Nya ridbyxor... Nu är jag så förbaskat less på dragkedjan i de jag har. Dragkedjan åker ner HELA tiden och jag blir fullständigt galen. Varför går alltid dragkedjan sönder innan någonting annat? för att det är billigt skit förståss. Men jag är dålig på att sy så att sätta i en ny skulle tära på tålamodet ordentligt...
2... Göra färdigt boxbytet. Flyttade över Gulliver igår. Kvar är att städa till nya hyresgästen som ska ta över boxen.
3... Fixa med täckeshängare till nya boxen
4... Ta in hästar
5... Rida... Jag bara pratar om att åka till Eva och träna men gör det aldrig. Förmodligen hinner klockan bli förmycket även idag så det kommer att bli "hemmariding" även idag.

Sedan har jag ju ett hem, man och barn också... Så städa och umgås ska jag också prioritera.
Men inte nödvändigtvis i den ordningen.

Egentligen skulle jag behöva jobba några timmar idag. Men jag känner att jag inte orkar...

Ojjj, nu har klockan hunnit bli över 11.
Ska jag hinna något av det jag skrev i listan är det bäst att sätta fart :)

CU


Herrejösses....  Jag vet att jag publicerade detta inlägg tidigare. Likförbaskat ligger det kvar som ett utkast... Ytterst märkligt...
????????




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0