Var blev sovmorgonen av???

Vaknade supertidigt först av att Jakob stövlade in och skulle ha frukost vid 06-tiden, han slamrade runt i köket en stund innan han gav sig iväg och det blev tyst. denna tystnad varade inte särskilt länge. Hörde en bekant alarmsignal från en mobil. Förts fattade jag inte vad det var, när jag sedan förstod att det var Raouls gamla mobil (han köpte en ny innan han åkte till afrika) var jag ju tvungen att leta rätt på den. Upp, in i köket rotade runt i en låda och fann den, precis då den tystnade. Fine tänkte jag och kröp tillbaka ner i sängen... Men Icke! Det dröjde inte länge förrän den ringde igen. Upp igen drog ur det förbannade batteriet, tillbaka ner i sängen. Men vid det laget var jag redan så pigg att det inte gick att somna om. dessutom började Klara att hosta lite... Det är tamejfan lögn i helvete att få en sovmorgon i det här huset... Lagom irriterad låg jag iaf kvar och tänkte en hel massa på nästan allt man kan komma på... Om vi skulle flytta, hur skulle vi vilja bo då? Skulle en gård på landet vara vår grej?... Tveksam om det skulle gå. När Raoul åker till afrika så blir ju jag ensam helt och hållet, med allt vad en gård innebär. Ett är iaf säkert, jag tror att det är dags att flytta från huset där vi bor nu, eller så måste vi renovera. jag klarar det inte ensam och jag vet då ingen som är så motvilligt inställd på att göra något åt huset där vi bor som min man. Vi skulle egentligen bo i en hyreslägenhet, minimalt med eget arbete.

Om en liten stund försöka få kontakt med Elin, som i sin tur får kontakta Sussi, som ska rida Gulle idag. Jag tror inte att hon vet att han ska skos idag kl 16. Det vore ju rätt förargligt om han var ute och reds då Hasse kommer.


Kikade in på en hemsida jag hittade en länk om på klubbens hemsida.
www.dressyrstallet.com

Som adressen säger har de riktat in sig på dressyr.
Men jag hittad detta... Tänk att man bara orkar lägga ner energi på att skapa en egen fuxserie, det är helt otroligt ;) Visst är det snyggt, men ärligt talat, skulle du köpa detta (förmodligen skitdyra) set bara för att din häst är fux?



"Eskadrons fina fuxkollektion är skräddarsytt för fuxar. Stalltäcke, schabrak, transportskydd och benlindor i skön harmoni"

Visst, jag håller med om att det inte alltid är så snygga färger man har att välja mellan då man har en fux. Men blått fungerar, vitt fungerar (dock oerhört opraktiskt) grönt i alla nyanser, beige (som på bilden dock opraktiskt).
Jag hajar det där med benlindor och schabrak i matchande färger, så vill jag själv ha det då jag tränar. Jag vill trots allt att pållan och jag ska lite prydliga ut. Men spelar det roll vad transportskydden har för färg? Ett stalltäcke som matchar transportskydden... Hur tänkte man där? :)... Är vi hästmännsikor så simpla att det går att ta fram i princip vad som helst för att skapa ett behov man inte visste man hade?

Vad blir nästa???... Ett skimmelset... Inte direkt nödvändigt då en skimmel kan ha på sig vilka färger som helst...
Men det går säkert att skapa ett behov... precis som då man tog fram skimmelshampoo... Säg den hästägare till en skimmel som inte har skimmelshampoo.. Men det finns även för fuxar och svarta hästar så de är i gott sällskap.

Men vad hände med Galltvål, Yes (Fairy är samma diskmedel som Yes), såpa och gammalt hederligt och beprövat potatismjöl?

    


Hittade en "<<tråd>>" från 2005 förvisso, men fortafarande intressant att läsa... Vad använder folk på sina hästar?

I tråden är det inte bara problem med skimlar, utan vita ben och bläsar... Jag tror att detta folket var värst...

Visst blir Varre mer än lovligt skitig då hon rullar runt och geggar ner sig, men jag har aldrig upplevt att hon har gula ben eller gul bläs... Lite vanlig tvätt om det är extremt eller en ordentlig borstning brukar göra susen. Vilka problem har inte folk?

Nu ska jga klä på mig och ta en prommis med hundarna.

Ha en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: Vonne

Uj! vilka funderingar du har så tidigt på morgonen.

Ses vi något i stallet, eller blir du JÄTTE tidigt klar?

2009-10-30 @ 11:17:31
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: p,

om dom människorna har sånna problem att hålla sina hästars strumpor och bläsar vita ska dom va glada för att dom inte har en skimmel. jag tycker dom ska sluta klaga. :P

2009-10-30 @ 19:13:31
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: Sara

Ett annat beprövat sätt att få en skimmel ren från kissfläckar är att ta grillkol och gnugga in och sedan borsta bort det, har testat och det funkar. Men kom ihåg att det INTE ska vara grillbricketter... Ü // Sara

2009-10-31 @ 14:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0