Vilken är din bästa???

Kom på att jag hade denna gömd i en alla mappar man skapar med "bra-att-ha" grejor. Tyvärr la jag aldrig till ifrån vilken hemsida jag hittade den...


Bra ursäkter?

En del ryttare använder sig alla olika slags ursäkter för att slippa rida sin häst. Här följer några exempel på dessa ursäkter.

  • Jag har tappat bort mitt ridspö!

  • Min häst blir konstig när det är fullmåne!

  • Jag är för gammal för att orka rida varje dag!

  • Det blåser för mycket!

  • Det är för torr luft ute, min häst kan få utslag!

  • Min tränare är inte här idag – och talar om vad jag ska göra!

  • Jag får inte på mig mina ridstövlar!

  • Det är för varmt ute!

  • Min häst tycker inte om ridbanor!

  • Jag har inte haft någon lektion denna vecka!

  • Solen lyser för starkt – hästen kanske bleks i solljuset!

  • Min häst är inte på bra humör idag!

  • Jag glömde att ta med mig morötter idag!

  • Min häst behöver nya skor!

  • Det kanske börjar regna!

  • Min häst fick precis nya skor!

  • Det är för kallt ute!

  • Det är för många som tittar på!

  • Jag har inte ridit på hela veckan!

  • Ingen annan rider ju idag!

  • Det är snart dags för utfodring!

  • Jag ska på gymmet senare, så jag vill inte bli trött innan!

Vilken är din bästa ursäkt?

Mina skulle vara  nr 1, nr 3 :), nr10, nr 12, nr 15, definitivt nr 18, och just denna veckan nr 19 :)


Kommentarer
Postat av: Vonnne

Min vanligaste ursäkt är nog - Jag orkar inte jag är så trött!! Och om det är tal om att rida på volten så är nr.18 min ursäkt, eller att Doris inte gillar volten :) men en del andra funkar också ;)

2009-10-18 @ 09:10:43
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: p,

dom få gånger jag inte rider är det "jag orkar inte idag och hon behöver ändå en vilodag". men i somras använde jag faktiskt "det är för varmt!" nåra gånger för då var det verkligen det! dilba va svettig bara av att stå i hagen.

2009-10-18 @ 13:15:44
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: Vonnne

Vad fint du gjort i Gullivers nya box! :)

2009-10-18 @ 14:52:24
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Min ursäkt blir... nr 20 (ny) Jag har sytt ihop ridbyxorna ... Ü



Krami // Syss

2009-10-20 @ 18:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0