söndag 20sept

Vaknade av att någon av mina svärföräldrar var upp och tassade på övervåningen, sedan kräktes Klara (hunden) så det var bara att gå upp och släppa ut henne en stund på gräsmattan medan jag torkade upp. Gick och la mig igen, men kunde inte somna om och då var klockan 06.30... fixade frukost åt hela ligan och redan då var jag helt slut. Jag behöver få iaf en sovmorgon. Åket iaf och kikade på Zandra då hon red för Jennie F idag. Det gick riktigt bra till slut. Men tyvärr måste den stackars lilla pållen stressa upp för att kunna stressa ner och förstå att det arbeta hon ska göra. Zandra log från öra till öra då ridpasset var avslutat, hon kände att hon fått igenom massor. 
Några kommenterade hennes tålamod som hon verkar ha i överflöd av då det gäller Diddi.
Åkte till stallet och påbörjade "renoveringen" av det som ska bli Gullivers nya box. Rev ner plywood och limträskivorna som satt där och bytte ut trasigheterna mot nya plank. Ny sockel som håller allt på på plats. Nu är det bara att måla! Slet hårt med boxen i närmare 3 timmar och lyckades med att såga mig i fingret,vid leden längst ut på vä pekfingret.

Fixade med mockning och mat till pålarna innan Charlotte och jag hjälptes åt att ta in hästarna. Red Varre på ridvolten och det gick väl ganska så bra. Svårt att träna programmet då det var en massa bommar och hinder på banan. Tränade lite diagonaler och övergångar. Tyvärr blev Varre nypt i mungipan och jag tror att det kommer sig av att hon gapar mycket då hon hon försöker att komma undan, så nu ska jag prova med aachenrem.
 Elin har varit hos pappa hela helgen och Emelie har ridit Gulliver både lördag och söndag och hon är så förtjust i honom. Att Emilie är vuxen (22år) och en erfaren ryttarinna i både hoppning, dressyr och fälttävlan (både som ponnyryttare och numera på stor häst) gör ju att vi får lite extra hjälp, inte bara med att att han går, utan att han också arbetar rätt.
Nästa helg ska Elin tävla på Roo, så vi måste hålla igång honom även då inte Elin är hemma. Nu får vi bara hoppas på att Elin är frisk till den 26:e. Hon har fortfarande ont i halsen och även om inte febern är skyhög längre så har hon nästan en grad högre än då hon är fullt frisk.

Kommentarer
Postat av: p,

Sv: ja! (: får jag vara med på KM fast jag inte hunnit bli medlem i wfrk än, fast jag står där eller måste jag vara medlem oxå för att få vara med. vet du det?

2009-09-21 @ 17:02:54
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

fint ordspråk du har om vänskap L

2009-09-21 @ 18:48:09
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Vonne

Hallojsan! Vill gärna se/ha filmerna ;)

2009-09-21 @ 21:33:14
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0