update...

Lite snabbt innan jag beger mig till jobbet igen...

Red min fiiina pålla på ridvolten igår igen. Men tyvärr gick det inte att rida igenom programmet då heller, eftersom tjejorna i grannstallet inte plockar undan efter sina hinder/bomövningar vilket stör mig en aning, eller rätt mycket faktiskt. De hindrar ju alla andra från att nyttja ridbanan.

Hade aachenrem runt näbben på Varre för att hon inte ska gapa och komma undan bettet (hon blir väldigt stark då). Lite spänd i början av ridpasset, men i slutet fungerade galopperna på allt mindre volter. Jag har fortfarande jobbigt att sitta emot då hon ska länga sitt steg i trav. Så ökningen får inte blir vad den borde bli. Det får räcka med att det blir en skillnad nu till en början och att jag faktiskt klarar av att få tillbaka henne efter längningen.
I morgon blir det Rebecca igen och programträning kl 19. Ser verkligen fram emot det. Jag har längtat hela veckan :)




Nu ska jag iväg till jobbet... Ett jobb som haft inbrottsförsök i natt. Nästan hela jalusin är bortsliten från entren.
Larmtjänst stod utanför då jag for förbi upp till stallet kl 6.
Vi får väl se hur dyrt det blir att laga... Försäkringen tar väl det men det innebär iaf alltid så mycket jobb med att få allt att fungera igen. Hoppas bara att det hinns med att en ny jalusi kommer upp innan vi stänger för idag. Annars kanske risken finns att de tar inbrottet i två steg...

CU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0