Söndag

Japp... Söndag igen och jobb i morgon. Det känns verkligen som om veckorna enbart består av måndagar och fredagar. Veckodagarna går så jättefort och helgerna är två grisblinkningar sedan är de över. Man hinner liksom inte riktigt njuta av ledigheten.

Sitter här med nästan lite dåligt samvete. Jag har mycket som jag borde ta tag i men jag orkar inte. Huset ser ut som en krigszon. Raoul ska ut och jobba i trädgården, kapa lite buskar och han försöker verkligen få mig att engagera mig, men jag saknar den energin. Jag borde sätta mig och skriva lite brev, men orkar inte det heller. Skulle vilja åka iväg och hälsa på hos Eva i Åsättra, eller åka med Emellie på hoppetävling. Trots askmoln ett par mil ovanför molnen och hotet (tidigare i veckan) om ett riktigt ruskväder i helgen som skulle innehålla blötsnö och regn så har vi ett riktigt trevlig väder. Men till vilken nytta då jag inte orkar ta mig för någonting.

Försökte boka tid för besiktning av släpet och av den blå faran, men det går inte att göra några bokningar över "nätet" fn så det får vänta.

Jag har en inneboende irritation, som naggar allt det som borde vara trevligt, i kanten. Det behövs inte mycket för att jag ska "gå i taket".
Försöker dämpa mig och se det som sker ur andras perspektiv, men jag tycker det är svårt. För när var det någonsin någon som ens försökte se saker ur mitt perspektiv? Varför är det bara jag som ska ha ha ett brett synfält?
Jag saknar min ridning och tycker att jag blir behandlad som skit av det ena barnet, de andra två ser man ju knappt till.
Ser ändå ett litet ljus i tunneln. Efter promenaden igår så longerade jag Varre på hårt underlag i båda varven och jag kan inte se någon hälta alls nu. Nästa vecka blir det uppsutten skritt :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vidvinkelseende är bra men ibland ska man sätta på skygglappar.



love you!

2010-04-18 @ 17:14:52
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ibland blir det bara för mycket av allt.Vem har skämt bort Elin????

Sätt Dej på hästryggen,begär hjälp av barnen,dom är ju vuxna,allihop......

Va´rädd om Dej.

Många kramar.

2010-04-19 @ 19:50:07
URL: http://frusundstroms blogg.se
Postat av: Vonne

Klok mamma du har, kram :)

2010-04-20 @ 07:27:25
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Eva

Hmmm... vad är "longera". Förklara gärna för mig som är lite analfabet på området :-)

Sv: Nej, jag har inte fått så mycket till svar från juristen. Hon skrev bara något i stil med att det inte var en "riktig" faktura... Så jag avvaktar med att maila igen. Jag har ju redan protesterat mot fakturan och sagt att den var hög, inte minst med tanke på vad hon (inte) gjort... Så jag avvaktar. Min mamma har pratat med han som rekommenderade henne och han blev förbannad och sa att han definitivt inte skulle rekommendera henne till fler personer. Han höll med om att hon inte verkar seriös.

Vad gäller "implantatet" så fick jag alltså bara beskedet att de konstiga knölarna var ben som växt fram i gommen och att det inte är något konstigt. Men någon röntgen eller liknande gjordes alltså aldrig. Så jag orkar inte gå vidare med det nu. Det har varit så mycket elände med allt så jag börjar bli lite less på mig själv. Skulle vilja ägna mer tid åt NÖJEN istället. Nu känns det som om tillvaron bara handlar om att försöka lösa problem hela tiden :-( Men det blir förhoppningsvis bättre.

Ha en fin dag, vi hörs!

Kram,

Eva

2010-04-20 @ 10:48:00
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0