Melodin...

Som jag haft i huvudet hela dan..och fråga mig inte hur den plötsligt bara fanns där... Höstvisa heter den och retligt nog kan jag bara refrängen...

"Skynda dej älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommaren slut"

Denna versionen med Marit Bergman är riktigt fin... 




Nu blåser storm därute och stänger sommarns dörr,
det är för sent för att undra och leta.
Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr
men mer än du nånsin får veta.
Nu ser vi alla fyrar kring höstens långa kust
och hör vågorna villsamma vandra.
En enda sak är viktig och det är hjärtats lust
och att få vara samman med varandra.


Grym text om jag får säga det...

Kommentarer
Postat av: Anna

Måste säga att hela Marit är grym!

Du har ju en fin melodi i huvudet. Själv har Jean Banan etsat sig fast och vägrar försvinna.

Var tvungen att skruva upp stereon väldans högt när jag tränade ikväll bara för att undvika att jag skulle försöka ge mig i kast att rida i takt till just Jean Banas julsång...illa!

2010-12-21 @ 23:26:09
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html
Postat av: Anna

Måste säga att hela Marit är grym!

Du har ju en fin melodi i huvudet. Själv har Jean Banan etsat sig fast och vägrar försvinna.

Var tvungen att skruva upp stereon väldans högt när jag tränade ikväll bara för att undvika att jag skulle försöka ge mig i kast att rida i takt till just Jean Banas julsång...illa!

2010-12-21 @ 23:26:32
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0