En herre-jösses-söndag...

Uppe med tuppen. Idag skulle vi till syster-yster och hämta hö.
Hästtransporetn kunde vi glömma. Raoul fick aldrig igång elen i den. Sladdarna hade visst ramlat ur sina infästningar i självaste kontakten. Ett kopplingsschema gjorde ju absolut ingen skilllnad då färgerna på sladdarna i trailern inte alls överensstämde med detta schema. Åkte till macken och hyrde ett gigantiskt släp. Väl förankrade i säkhetsselen styrde vi kosan till Flen. Kl 9 satt vi i bilen.

Lastade in 70 höbalar, fikade, hälsade på hästar och hundar innan vi åkte hem.

Skadade ett av revbenen då jag helt osmidigt skulle rida Varre barbacka i fredags. Det kändes inte så allvarligt just då även om jag känt av att jag slagit i det. Men herrejässes vad ont det började göra efter att jag burit några höbalar och då veta att de ska av släpet hemma och lastas in på skullen... hujujjj...

Några bilder av hökånkande blev det inte, inte heller på fikat... Men här kommer iaf de utlovade bilderna på odjurena ;)



Emmy!



Lucky (helt galen i snödrivan då husse skottade snö)


Lady, den nu 30-åriga damen som har mycket på sitt samvete... Hon är den främsta orsaken till vår ponny Gulliver, som senare blev orsak till min Varre :)


Mor och son (Chaconne och Quick-Step)
Chaconne ägs av Annika. Q-S och Lady är syrrans pållar.



Nu är jag lite trött och seg efter allt åkande. Hann bara hem och äta en bit vid 19-tiden för att sedan sätt mig och köra hela den långa vägen ut till Färentuna och hämta Elin hos sin pappa. Bytte utsläpp med Emellie i morgonbitti så nu ska jag faktiskt lägga mig och sova gott.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har verkligen haft det körigt,försök att ta det lite lugnare,det kan inte va´bra med detta höga tempo,jag blir orolig.

Kramar från mej

2010-02-15 @ 00:32:08
Postat av: Sara

Jisses vilka vackra djur jag har, tur du inte tog några kort på ägaren och ägarinnan till dom... :D

Ta hand om Rävbenet, vira in dig i

back-on-tracktäcket om du har möjlighet

Kramen från Syrran

2010-02-15 @ 20:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0