Rebecca tisdag...

Hade en för mig tidig träning för Rebecca igår.
Jag måste säga att jag börjar fatta vad det här med ridning går ut på :)... Kan kanske tyckas aningens trögt- jag vet... Men vad jag försöker säga är att känslan börjar på att infinna sig. Jag kommer snabbare till ridning, sen om allt är perfekt är inte riktigt samma sak. Men jag känner förändringen i både mig och Varre. Jag orkar mer och längre. Sitta emot och hålla om och samtidigt koordinera både mig och pållan är faktiskt inte fullt lika jobbigt som det var för några veckor sedan. Men det är fortfarande jobbigt :). Jag känner att vi gör framsteg och det känns underbart!

Jag fortsätter att åka ensam på mina träningar och det fungerar förvånansvärt bra. Varre fick ett "knäppryck" i går då vi skulle åka till träningen. Jag såg verkligen att hon blev skräckslagen för något och hon kastade sig bakåt och sprang sedan åt sidan och naturligtvis halkade hon till. Men hon lugnar sig fort och jag belönar inte henne inte med klappar förrän hon faktiskt står där alldeles lugn. Då började vi om lugnt och försiktigt och vips så stod hon i trailern. Hon är inte helt omöjlig hon har bara extremt lätt för att jaga upp sig :) Det vill ju till att jag behåller mitt lugn annars blir det pannkaka.
Hem är det sällan några problem. Hon flemar lite sedan "rinner" hon in i trailern ;)

Fil:Savemee.jpg

Hästar kan förbättra luktsinnet ytterligare genom att sträcka överläppen uppåt och utåt, så kallat flema. Detta gör de bland annat för att förstärka doftintrycket om de känner en doft som de aldrig känt förut eller om något luktar väldigt intressant.
(Denna bild och text har jag lånat från Wikipedia)


Idag (onsdag) är det Rebeccaträning igen. Idag är det programträning/ridning som gäller. Även om jag inte står med på startlistorna på söndag så känns det nödvändigt för mig att rida igenom programmet. Jag måste ju börja sätta ihop alla delar till en helhet. Enl Rebecca, Dotty, Johanna, Jenny... :) så tror dom att jag kommer med ändå. Det brukar bli lite bortfall och om jag ringer och pressar på så kanske jag prioriteras att komma till start. Väder och vind brukar kunna avskräcka en del iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0