mest rappakalja...


Spinger ikapp med mig själv... Herregud, jag är ju ledig! Varför ska jag stressa runt som en besatt. är det min natur att alltid vara på språng?
Ärligt talat förstår jag inte hur jag hann med att jobba tidigare...

Rivningsarbetet med trailern har påbörjats. Gissa om allting sitter ordentligt med rost?
Jag undrar hur man tänkte då man byggde vagnen. Man VET att vagnen utsätts för fukt. Invändigt OCH utvändigt (naturligtvis). Ändå är vagnsbultarna inte i rostfritt (men låsmuttrarna är det). Man VET att hästar kissar i transporter ändå väljer man att fästa stödbenen längst bak och längst ner (= i direkt kontakt den sk kissrännan)med bult och mutter som då inte är rostfritt. Tänk vad mycket enklare allt varit om man använt rätt materiel från början.
Mycket slit och släp. Fick besked om att golvet kommit. Men vi hinner inte hämta det idag eller i morgon heller för den delen.
I morgon är det student i Karlstad, i år är det Matilda som lossnar från gymnasiet. Detta innebär en tidig, tidig morgon för mig i stallet för att hinna runt. Tack o lov är det ju bara en häst att fixa nu då Gulle får gå tillsammans med sitt lilla harem.
Nu är det stalldax. De andra hästarna ska tydlgen gå in kl 16 idag :O och för att inte Varre ska bli ensam kvar ute så får jag åka upp redan nu och ta in henne. Vill inte att hon ska springa benen av sig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Eftersom du nu vet hur allt sitter...varför inte "snickra" (med papper och penna)på en egen trailer?? ☺ Då har du iaf något att göra...



("jävuls")-kram

2010-06-10 @ 09:15:35
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0