sommarlovshästarna

... ett aktuellt tema :)

Åkte till hagen på förmiddagen och kollade att alla hästarna var ok. Lilla Kristall är väl den som verkar mest drabbad, vilket jag inte såg från första början. Sår i pannan och i håligheten vid tinningsbenet ovanför hans högra öga, gissar jag på att han har fått en blödning. Det var iaf rätt tjockt (hela håligheten var utfylld) och "schmockade" vid lätt beröring. Han verkade ändå må rätt bra och Marja sa att hon kollar till honom lite senare på em. 
Idag såg flock-ordningen något annorlunda ut...
Vincent går med Miramis och Kristall. Berra går nu ensam med Gullan och de går betydlligt närmare Gulliver och hans haremsdamer än gårdagen. Än är nog inte ordningen färdig, vi får se hur det ser ut i slutet av denna vecka.

Tvättar för fullt. Alla Back on Track-paddar och ryggvärmaren ligger nu tvättmaskinen. Ett brunt schabrak hänger på tork och snart ska jag tvätta hästhanddukarna.... hur intressant var det att få reda på det ???? ;)

CU Later! ♥


Kommentarer
Postat av: Susanne P

Hästarna måste ju få rent de också :))

Kram

2010-06-28 @ 19:58:43
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: bjorne

Inte frågan om hur intressant allt är,bara kul att du har en blogg och hälsade på hos mig,aldrig fel med en ny bloggvän,själv har jag slutat tänka på hur andra tycker om vad man skriver för jag har allt från byggjobbare till religösa damer som hängt med flera år så någon passar det alltid,verkar va hårt att va häst ibland,är det en annan som gett Kristall skadorna ,får läsa tidigare inlägg,ha de gott.

2010-06-28 @ 20:00:58
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Sara

Du kan nog räkna med att ordningen i hagen kan ta 1 vecka....minst.



När jag hade Q-S på hingstbete släppte han som hade betet inte in några nya i flocken efter första veckan pga flockbildningarna och för att skaderisken var för stor. Men det var ju ett-två-tre-hingståringar det.

Kram

2010-06-29 @ 08:29:48
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Vonne

Håller också på att tvätta hästgrejor, måste ner till stallet och hämta det som är kvar i sadelkammaren också. Men har inte riktigt kunnat ta tag i det, så många Doris minnen...

Hade en riktigt jobbig kväll och natt.

Ses/Kram

2010-06-29 @ 09:11:12
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Eva

Aha, har det varit lite revirmarkering eller?



Sv: Du, jag måste säga att du har en enastående man. Vilken klippa! Jag blir riktigt avundsjuk. Hoppas han förstår också hur mycket du uppskattar honom :-)



Kram,

Eva

2010-06-29 @ 15:43:17
URL: http://ennydag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0