Täby Centrum

 OCH bankärenden... Gissa vilken tid det kan ta...

Jösses!
Först Nordea i bankärende till förmån Ryttarföreningen, sedan Swedbank - privat. Swedbanks kontor i Täby C är det mest långsamma bankkontor jag någonsin varit på. Två kassor, men under mestadelen av tiden är det bara en kassa som är bemannad och idag hade killen PROBLEM vill jag lova, sådana problem att den andra kassan inte kunde hålla öppet... finns det ingen annan personal som kan hjälpa honom så att köerna inte växer sig långa och ringlande utanför lokalen?  Det var ju bara 5 nr före mig då jag kom men det tog närmare 40min i väntetid... 
... daretirrI (läs det baklänges)...


dagens dissning är... (trumvirvlar)










Vaddå... Var det någon som sa att jag måste stressa ner?

... Strömming smakar fisk...

Kommentarer
Postat av: Eva

Swedbank, det hette väl tidigare Första sparbanken? Jag blev så förbannad på deras dåliga service så jag tog ut alla pengarna därifrån.



Sv: Inte ska du oroa dig för ditt hus nu! Hade det inte varit bra så hade du ju märkt av det för länge sedan. I min gamla lägenhet (dödsbo) kände jag olust från början. Kände hela tiden att jag ville flytta vidare, redan innan det började spöka. Och det visade sig ju sedan att den gamla hyresgästen (gubben) var kvar. Och förmodligen fanns en del annat där också



Om man börjar sova på ett currykryss så brukar man känna av det, eftersom man sover sämre. Eller så kan man få ont i kroppen. Jag råkade placera min dator på ett kryss för ca 2 år sedan. Och när jag satt där märkte jag hur jag liksom förlorade all kraft. Kändes som jag skulle somna där på stolen, blev helt matt. Så nog märktes det allt.

Problemen försvann när jag flyttade datorn igen.



Man kan hitta currylinjer och -kryss själv, men då krävs allt en kurs först. Eller att man tar in någon slagrutekunnig person. Det är enklast.



Det här med avstörningar påverkar endast jordstrålningen. Man kan inte störa av dottern, så hon slutar komma hem med spöken och sånt. Det har mer att göra med hur "öppen" hon är. Hon sträckläste alla Stephenie Meyers vampyrböcker strax innan problemen började. Så ibland har jag undrat om det kom därifrån. Hon är en känslig person som lätt märker stämningar och sånt som andra inte noterar. Så jag ska nog försöka få henne att "stänga igen" så hon inte blir uppsökt. För det verkar vara värst när hon är hos sin pappa. Likaså när hon är ledsen/sårbar.



Jag hittade ett hus förut som var jättebra energimässigt, men tyvärr var det så dyrt så jag hade inte råd med det.



Jag tror att man oftast kan känna om en plats är dålig eller ej, så du kan vara lugn. Har du bott så länge där du bor utan att känna obehag - ja, då är det lugnt. Då kan du sova gott!

Sköt om dig!

Kram,

Eva



2010-06-02 @ 14:59:04
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Sara

Hmm,,,SM i bloggkomentarer?? ☺ Banne mig bland det längsta jag sett/läst... -skrattar- Men intressant för all del.

Fisk är inte livsavgörande här hemma... Så jag struntar fullkomligt i om strömming smakar fisk ☺



Kram och "woosaj"



2010-06-02 @ 20:24:48
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0