onsdag...

Jösses vad tiden går fort... Mitt i veckan var det igår och idag är det helt plötsligt bara en dag kvar till det är helg (räknar ju alltid bort den dagen man är inne på ;))
Det verkar som om det bara är måndagar och fredagar i veckorna. Hamnar efter i det dagliga då vi fortfarande sitter med lagerdifferensen. Men jag hoppas att vi snart kna få avsluta detta gigantiska projekt. Det tär hårt på mina resurser känner jag.

Elin hade bara tre lektioner i går, så då beslutade vi att äta lunch tillsammans och sedan körde jag ner henne till bussen så hon kunde ta sig upp till stallet.
Jag fick på morgonen en träningstid för Rebecca. Jag hade egentligen inte alls laddat för lektion eftersom Raoul skulle iväg till Malmö. Det blev ju försenat först från förra veckan och sedan från tisdags till att bli torsdag denna vecka. Men hur som helst. Brådis till stallet och fixa i ordning pållen eftersom lektionen skulle starta 18.30. Satt fast till kl 17.15 fastän jag sa att jag MÅSTE gå absolut senast 17... Mina tider är det ingen som respekterar.

Elin hade mockat, gjort vatten och mat så det var bara för mig att blåsa av hästen lite damm och linda benen :)

Varre hade fått vila i 2 dagar då jag kände att hon varit lite ojämn efter ridningen i lördags. Denna ojämnhet kändes ingenting av och Rebecca såg heller ingenting. Det känns riktigt, riktigt bra.
  Jag är lite nojig med hennes ben. Hon hade ju dubbelsidig kotledsinflammation fram och knäinflammation i hö fram då hon kom till mig. Detta och hennes medfödda ojämnhet vänster bak gör att jag känner efter lite extra. Ojämnheten i bak syns inte alls då jag orkar rida henne i form. Vi kommer dit allt oftare och i längre perioder och det är så himla kul. Inte för att man ens kan skönja detta då jag tävlade i Södertälje, men då vi tränar verkar saker iaf fungera bäst och det är träning vi mest har för oss så då spelar inte min nervositet på tävling så vansinnigt stor roll, även om jag vill att det ska se prydligt ut och att det ska gå bra anturligtvis, varför gör mnan det annars?

Till Vällingby den 4/4 har Nu Helena tvingats anmäla sig av Rebecca, jag har tvingat Dotty och Annika. Annika har i sin tur tvingat med sig Emma. Jag tror att Linda B har anmält sig till LC:1 som går på fm. Så vi blir ett gäng igen.

Frågade Vonne om hon vill följa med som mitt goda och välbalanserade stöd till Vällingby. Försökte verkligen tala mig varm för att det inte innebär en tidig morgon eftersom LC:1 ska gå av stapeln innan LB:2. Hon skulle kolla av med resten av familjen hur det kan gå. Det är ju iaf Påskdagen ;) Nu vet jag ju inte ens om jag kommer med. Det är ju fortfarande fritt fram att anmäla sig och redan nu har 52 ekipage anmält sig. Så risken att bli bortlottad är rätt stor även denna gång. De har satt ett maximalt antal starter till 70:( så redan nu är 22 starter för många enligt listorna ... En tjej har dock anmält sig dubbelt i båda klasserna, så verkligheten borde innebära 20 övertaliga starter.

Klassförteckning

 KlassNamnStarter
  4 Lätt C:1 40
  A Ridhäst 40
  3 Lätt B:2 52
  A Ridhäst 52
Totalt antal starter (exkl. Listor)92



Kommentarer
Postat av: Vonne

Skönt att Varre var ok, jag hänger gärna med om det funkar för min familj ;)

2010-03-11 @ 11:28:27
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0