2010-05-22

är dagens datum... (kollar almanackan) Hemming, Henning har namnsdag denna Pingstafton. Solen skiner. Jag sitter i min rosa morgonrock och gör absolut ingenting. Det känns rätt bra.

Städningen kom av sig igår. Jag tröttnar ju så fort. Vek ihop tvätten som låg på biljardbordet, men nu ser det lika ut igen, precis som alla andra dagar. Koncentrationen hamnade i tvättstugan så resten av huset ser fortfarande ut som ett slagfält.

Emellie ska till Uppsala och tävla Fälttävlan. Det var visst en tvådagarstävling. Dressyr och banhoppning idag och terrängen i morgon. I kväll ska jag ut med de forna arbetskamraterna, Agneta, Robban o Caroline.
Jag har mina funderingar på om jag ska åka med Emellie till Uppsala i morgon så jag ska nog ta det lite lugnt ikväll.


Skulle vi kratta ridvolten idag?...
Idag ska lilla Varrebuset få en välförtjänt vilodag. Jag tyckte att hon kändes rätt trött igår.
Har intag idag, men jag får se om jag kan lösa det med någon annan. Jag får ju hem gäster kl 15... Undrar hur jag tänkte där? Nu ska jag iaf upp till stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0