dagar som gått

Tiden rusar när man har skoj :)

Vet inte riktigt hur jag egentligen får mina dagar att gå. Men det gör de verkligen. Hinner inte just något mer än jag gjorde då jag jobbade. Allt går långsammare vilket i sig är rätt skönt. Min kropp behöver verkligen vilan. Jag är så trött. Tillåter mig att vila, men också att göra arbeta fysiskt, vilket jag gjort i helgen. I lördags var Elin, jag, Sussi och givetvis Gulliver, till Västerås. Elin skulle hoppa deltävling 2 av 3 i Sveland Cup. Detta var ekipagets första regionala tävling och andra gången de rider en LB. Det gick "sådär"... Ett stopp på hinder nr 4 och på det sista hindret, så de blev uteslutna. Lite trist, men det är "läropengar". Man kan inte räkna med att det ska vara en felfri ritt med placering första säsongen man debuterar på en ny höjd.

Söndagen innbar riktigt hårt fysiskt arbete med samling kl 10 i stallet. På schemat stod; delning av stora "Flockhagen". Dubbla rader med stolp skulle ner i backen (handkraft med spätt och slägga). Räknade aldrig hur många stolp som slogs ner med det blev ett antal. När vi ändå hade alla grejor framme började vi med att riva den gamla sjukhagen och sätta nya stolp (pust). Vi nöjde oss natuligtvis inte med att bara ersätta den trasiga sjukhagen, nej då, vi gjorde två stycken. Nu har jag två "muppiga" händer där tummarna inte fungerar. Finmotoriken är tillfälligt ur funktion :)

Måndagen, kändes aningens sävlig. Börjar nog bli lite för rastlös att gå skrota hemma.
Släppte ut pållar på fm städade lite i höfacket på loftet och tog det allmänt lugnt. Åkte hem och tog det ännu lugnare.
Kl 15 fick jag nog av lugn och ro och drog till Nibble. Kl 16 drog nämligen programträningarna igång. Jag tog med vidoekameran och filmade några av ekipagen. Oj vad taggad jag blir! Inhyrd domare för denna aktivitet var Jennifer Värjö (domare upp till Msv), hon förklarar så himla lugnt och ger ekipagen bra feedback och hjälper dem att hitta knapparna på sina pållar. Det är mycket lärorikt att bara sitta bredvid och lyssna på vad hon ser hos ekipagen och hon förklarar även vad domarna ser och hur de bedömmer. Önskar så att jag varit ett av de deltagande ekipagen. Men det verkar onödigt att träna programridning när jag inte ridit en lektion sedan den 10/3.Jag är glad över att jag i kväll (tisdag) äntligen ska träna för Rebecca efter detta långa träningsuppehåll.

Just det ja,  Jag körde Jakob och Peter till halkbanan på Gillinge på morgonen innan utsläppet av pållarna, hämtade ut recept till Klaras medicin, fixade namnunderskrifter till årsmötetsprotokollet för RF och la på lådan.
Övningskörde med Malin medan Elin klippte av sig håret igår kväll, nu är Elin kort och riktigt snygg i håret.

Solen skiner hoppas att det blir en fin-fin dag.
Rapport om min träning i kväll kommer lite senare. Nu ska jag ladda upp lite filmer från kameran :) 


Kommentarer
Postat av: Sara

Känner igen det där om finmotoriken i tummarna... hade likadant när vi hagat.... Och den där tiden...den som flyyyyyger iväg, låt den göra det, du behöver det, bortom all stress. "Det jag inte hinner idag, hinner jag i morgon" ☺ Se det som om du har semester.



Tufft att klippa av sig håret, men hon gjorde väl inte en "Sara", utan gick väl till frissan?? ☺



Kramen!!



2010-05-11 @ 09:43:03
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Mamma

Klarade Jakob av halkbanan,det måste ju betyda att kortet är nästan klart.Övningskör Du med Malin nu?

Du har fullt upp,så klart att Elin blev bra i håret,allt klär en skönhet.Ingen komentar om hästar,vet bara att dom gnäggar o luktar.

Ha´så trevligt när Du ska ut med fd.arbetskollegor.

Kramis.

2010-05-12 @ 11:30:51
URL: http://frusundstroms blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0