pyssel o knåp

Ja, så får nästan denna dag se ut. Den 27:e ska trailern besiktas och jag har glapp i höger baklyse. Man måste liksom knacka till det en gång för att det ska börja lysa. Jag tror inte att det är riktigt godkänt ur trafiksäkerhetssynpunkt. Problemet är bara att skruvarna som håller "glaset" på plats har rostat sönder och blivit så spröda att de gick sönder i stjärnan då den skulle skruvas ur. Nu har vi en lösning och det är att borra i skruven och sätta in en motvalsborr(? jag kommer inte på vad de heter) för att på så sätt kunna få ur skruvarna. Ska  bli riktigt spännande och se om det fungerar eller om jag blir tvungen att köpa helt nya lysen á 300kr till trailern.
Vi behöver dessutom beställa nytt golv till både innergolvet och lämmen. En liten renovering av trailern med andra ord.

Håller egentligen på att städa, men har tagit en micropaus. Jag börjar på ett ställe så sorterar jag upp vart nu grejorna ska (det är ju detta evinnerliga plockande som tar tid) och då jag går med grejorna dit de hör hemma, ser jag att det är ju minst sagt lika rörigt där, så då börjar jag städa där också. Struktur verkar inte riktigt vara min grej. Fast jag avskyr att ha det stökigt så orkar jag inte plocka o städa. Jag väljer helt enkelt att göra andra ting istället. Det finns ju det som är så mycket trevligare än att städa.

Just för tillfället är det dock tvättstugan som får sig en genomröjare. Det hinner hända rätt mycket där då man är så många som sju personer i hushållet. Även om vi inte har just några småbarn i huset så är det precis det man skulle kunna tro...
Nåja... måste återgå till städningen, jag kan ju inte lämna det halvfärdigt, för även om jag har städat så syns inte det just nu. Det är rörigare än då jag började ;)














Kommentarer
Postat av: Susanne P

Vad kul att du tittade in hos mej! Och på min 1-års-dag!!!!

Vilken härlig blogg du har!

Hit tittar jag gärna in igen.

2010-05-21 @ 22:53:07
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Sara

hmmm....funderat på rut-avdrag??



Kram

2010-05-25 @ 10:50:25
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0