storfrämmande i stallet

Min Saras Annika, Varres "barndomskamrat", Chaconnes matte, kom på besök idag.

Lina hade frågat om jag kunde "ansvara" för Moa då Lina skulle med sonen och köra motorcross. Självfallet... Elin och Moa skulle rida barbacka till Sandviken i det vackar vädret. Elin barfota i kortbyxor och linne (och hjälm). Moa hade ombyte med sig. Det visade sig vara mycket klokt. Annika och jag fikade och snackade en massa strunt om både ditt o datt. Tog in pållarna och skulle precis börja borsta på Varre då Elin ringde.
Moa hade ramlat av och Miramis hade fortsatt i riktningen hemåt. Moa som var oskadd hade skickat Elin att rida efter Miramis.
Så inte nog med att Annika fick se gården från både fram och baksidan. Hon fick dessutom sightseeing Rydbo,
bakom ratten. Vi hittade Moa gåendes nere vid Sandviken, men Miramis såg vi inte. Styrde kosan tillbaka till stallet och Elin fick rida "rakan" mot stallet.  Nästan ända framme vid stallet hade en vänlig själ stängt in henne i Flockhagen. Där stod hon i godan ro och åt gräs. Skönt att varken Moa eller Miramis kommit till skada. Moa såg dock väldigt lättad ut då vi dök upp med bilen. En händelserik eftermiddag. Jag var ju lite orolig om jag skulle lyckas med att underhålla Annika i ett par timmar. Dessa "ett par timmar" gick väldigt fort, för vips! Hade det gått några fler än så. Nu fick ju Annika dessutom förmånen att se mig rida :) så visst fick denna dag ett underhållningsvärde för Annika. Jag "bjöd" in henne  till Nibble i morgon då jag ska rida lektion 16.30... Men min gissning är att hon längtar så mycket hem till vovvar, hästar och maken att hon kör raka vägen mot Flen så snart tillfälle ges. Tack Annika för denna eftermiddag :)

Kommentarer
Postat av: Sara

I sällskap bland hästar har man aldrig långtråkigt, det händer nästan alltid nåt... ☺



Tur allt gick bra iaf

2010-05-19 @ 10:15:58
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej vännen, tänkte på dig häromdagen när de visade reprisen på en film om en autistisk pojke och vad ridningen gav honom. Har du sett den? Väldigt fascinerande. Handlade om hur han reste runt med sina föräldrar i Mongoliet och träffade shamaner.

Snart får jag också rida - när vi åker till Gotland!

Ha en fin dag!

Kram,

Eva

2010-05-19 @ 10:19:32
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack för igår Anna! Det var jättekul att komma och hälsa på, timmarna bara rann iväg. Tyvärr (eller???) slutade jag redan vid 2 idag (oops, igår) och tyckte nog att det var bäst att åka hem till familjen, hoppas allt gick bra i alla fall:)

2010-05-20 @ 01:38:04
URL: http://www.teachers.se
Postat av: Mamma

Det händer grejer runt Dej,va´bra att flickungen

klarade fallet från hästryggen.På måndag åker vi ner till Sara,stannar ett par nätter.Allt är bara bra här,sköt om Dej/Er.

Kramis.

2010-05-20 @ 10:48:30
URL: http://frusundstroms blogg.se
Postat av: Mamma

Komentaren försvann.Vilken tur att flickungen klarade fallet från hästryggen.Allt är bara bra,på måndag åker vi ner till Sara,blir där ett par nätter.Sköt om Dej/Er.Något nytt jobb?

Kramis

2010-05-20 @ 10:55:32
URL: http://frusundstroms blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0