Stallfri onsdag?

...då var det onsdag igen...

Men idag känner jag egentligen ingen stallabstinens. Kanske beror detta på att jagmåste upp till stallet pga ett planeringsmöte och information ang bygget. Just idag hade jag lovat Jakob att övningsköra, men det får vänta till efter mötet... Då kom jag visst på en annan sak... Vonne och jag ska ju skifta bil i kväll eftersom jag ska köra Zandra och Didden tilll Jennie (Jenny?) i morgon... Omplanering...
Hoppas att det går bra för Vonne att jag kommer och skiftar bil EFTER mötet och EFTER övningskörningen med Jakob. Vill ju inte gärna anta utmaningen i hennes bil :) Bara vi inte blir försena med mötet. Vill så gärna att det ska vara snabbt avklarat.

Har haft en sån där dötrist dag. Just nu pågår en tillagning av Chili con carne som får bli dagens middagsmat.

Ska snart ta en liten prommis med hunden igen... Känner inte riktigt igen vår lilla Asta. Hon, som alltid varit ett energiknippe, har blivit gammal sedan vi tog bort Klara.
Hon vill inte äta sin mat (våran mat äter hon däremot fortfarande), sover mycket och söker inte alls den där kontakten som hon gjorde förr. Fastän hon var olydig så fanns det ett "go" i henne som jag inte ser längre.
På promenaderna går hon nästan lite för snällt bredvid och bara är med. Det är så olikt henne och jag vet inte hur jag ska liva upp henne.



Kommentarer
Postat av: Susanne P

Visst är det frustrerande när man ser avvikelser i beteendet hos vära hundar och inte vet exakt vad som felar!?

Många sägar att en hund inte kan känna sorg och saknad men jag tror att de har fel!

Kram

2010-10-06 @ 16:40:06
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Sara

Stackars lilla Asta, hon har fått en "ensam" roll i hushållet. Jag håller med Susanne P jag tror också att hundar kan känna sorg och saknad. Min Emmie blev om än mer "mattig" när Olivia dog. Hon hade ju heller aldrig levt utan ledare tidigare och visste inte hur hon skulle tackla den nya situationen. Hon är ff väldigt "mattig", husse duger bara när matte inte är hemma. Hon går inte upp förrän jag går upp på morgonen och sitter jag i soffan ligger hon nedanför går jag sedan och sätter mig vid datorn så följer hon med de få meter det handlar om och lägger sig under skrivbordet eller bakom stolen och då har hon ändå sin dotter under samma tak och "tonåringen Tyson" ;)

2010-10-06 @ 23:15:17
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Vonne

Hon låter iaf på samma sätt då man kommer när hon är med i stallet, alltid lika glad och välkomnande.

2010-10-07 @ 07:45:47
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Anna

SV.. Ja Vonne, Jag tänkte faktiskt på det. Det är kanske matten som hon är less på? För när det kommer folk hem är hon också sådär översvallande glad och har Elin kompisar hemma ska hon vara med dem.

/A

2010-10-07 @ 08:21:58
Postat av: Sara L

Jag tror hon saknar sin kompis! Klar hundar kan känna sorg!

2010-10-07 @ 08:36:41
Postat av: Vonne

Fast hundar lever ju i nuet och går inte och funderar på det som varit. Men dom måste väl kunna känna sig ensamma?

2010-10-07 @ 11:19:42
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0