Fredag igen

här sitter jag och skriver blogginlägg när min dator plötsligen(?) får för sig att starta om för att installera viktiga uppdateringar. Vips! var allt raderat, inte ens ett litet utkast var sparat... Lärdom, lärdom... spara ofta ;)

Nåväl... Här händer det inte så mycket. Jag sitter mest och längtar efter alldeles egen liten gård på landet. Solen skiner för närvarande och om bara en liiiiten stund (...ska bara spara lite)... ska jag ta en en halvlång prommis med hunden.

Elin slutar skolan 13.25 och då bär det direkt upp till stallet för kl 14 ska pållarna få nya dojsingar.
Hasse brukar ju vara tidig av sig så det är lika bra att stressa på ;)
efter detta pengarurholkande möte, ska jag åka och och förbereda inför tävling...

För i morgon är det WFRK som anordnar tävlingen på Fornboda. Det är div2 ponny och förklassen (som Elin ska rida).
Elin går ut som första start för ponny kategori D. Det är säsongens första dressyrtävling och det är programmet LB:1 2006 som skall ridas i både som förklass och allsvenskaklass. Ska bli spännnde och se hur väl Elin och Gulliver utvecklats på tävlingsbanan sedan sist.

Ponnyallsvenskan divII dressyr

Div II anordnas av Stockholms Läns Ridsportförbund
Den rids som lokal tävling under hösten
3 eller 4 ryttare rider (omgång 1 och 2) Lätt B:1.
Omgång 3 rids i LA:1.


Omgångar:
Grupp 1                    
18/9 Waxholms FRK   
17/10 Botkyrka RS      
Final: 14/11 Haningebygdens RF

Förra året var Elin med i laget för divIII och då vann WFRK. Vi får se om vårat lag i div2 orkar med det något svårare uppdraget i år. Håller tummarna gör jag förståss.



Kommentarer
Postat av: Eva

Men du, så gör inte min dator. När det är uppdateringar på gång så frågar den först, så jag kan be att den uppdaterar senare. Oftast sker uppdateringarna i samband med att jag stänger ned. Kolla om du inte kan ändra inställningarna i datorn.



Orkar du med fler skumma inlägg på min blogg? :-) Har just skrivit ett inlägg om något som kan ha varit ett "genombrott" vad gäller rivmärkena som vi plågats av så länge.



Ha en toppenhelg. Vi hörs!



Kram,

Eva

2010-09-17 @ 11:12:54
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Vonne

Ingen skada skedd ;)

2010-09-17 @ 19:06:00
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Vad irriterande att dator gör som den vill! Min frågar vänligt först om jag vill uppdatera och sen kan jag klicka om jag vill skjuta upp uppdateringen.

Hoppas det går bra på tävlingen i morgon, jag håller tummarna!

Kram

2010-09-17 @ 20:39:55
URL: http://www.susannep.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0