Varre o jag...

Jo, det var ett tag sedan jag skrev något om hur VI två, Varre o jag, har det... Varre är fortfarande (tycker jag) lite tjock i sitt vänstra framben. Hon haltar inte eller ens markerar att det skulle ta emot... Tro fan det så brunstig som hon har varit i ett par dagar nu. Hon skulle nog kunna springa benen av sig för vilken hästherre som helst :)

Rider henne i skritt ca 1tim/dag... Påbörjade en 10dagarskur med BoT och det är 5 dagar kvar, får väl se om det ska förlängas eller inte. Alltid lite jobbigt, alla säger så olika för BoT ska få full effekt. Nåväl, de lindas på innan vi ger oss iväg ut och sedan får de sitta på över natten. Tycker mig märka en viss skillnad, men det kanske är mest för att jag vill att det ska vara så. Pigg är hon iaf, så när vi skrittar ut är det inte bara på lång tygel. Igår fick hon arbeta i skritt i nästan en hel timme och hon var faktiskt svettig då vi kom tillbaka. Passar på att träna lyhördheten och efter tjat o gnat så lossnar det faktiskt :) givetvis tränar jag mig själv också. Efter Birtheföreläsningen förra veckan så fokuserar jag verkligen under mina skrittrundor, allt för att det sedan ska kopplas in en autopilot på sits och hållning. Man tenderar annars att släppa allt bara för att man "rider ut". Kollar att de tre S-en fungerar.."starta, stanna, svänga" :) inte alltid så lätt på en dam som vill gå sina egna vägar. Sidvärtsrörelser är kanon för lyhördheten *tipsar*


Jag är så sugen på att komma igång ordentligt... Men jag ska inte forcera, det slår bara tillbaka och det är inte värt det.

Nu ska jag blåsa upp den där «balansbollen» igen. Jag har ju tid att själv komma i form nu, så varför inte passa på med billiga, redan inköpta, medel? Allt för att bli en mer liksidig och balanserad ryttare utan en massa muskelknutor överallt. Behöver jag tillägga att övningarna äger rum bakom lyckta dörrar? :) 

Bye!



Bild lånad från google


Kommentarer
Postat av: Eva

Balansboll? Menar du en sån där typ Pilatesboll då?



Jag skulle verkligen behöva komma igång och träna själv - och börja rida. Men, det känns som det är för mycket annat, så jag kommer liksom inte längre... Hoppas det blir bättre sedan när jag kommer i ro i den nya lägenheten. För det här med att vara bostadslös gör mig så mentalt trött.

Inflytt blir snart, så fort alla papper är klara :-)

Ha en fin dag!

Kram,

Eva

2010-09-13 @ 13:31:35
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0