Okey...

Det blidde inte ens ett timvik som säljare på en bensinmack :O -Hur jävla svårt ska det vara?
Tur jag inte jobbar när allt kommer omkring...eller tur för någon annan än mig. vem hade sett till att Pepci, Curly och Kopia blivit skodda och kommit ut i hagen? Jag var klar att åka hemåt vid 09 men kom inte ifrån stallet förrän 12...  Nej, ingen bad mig stanna. Men jag hade inte velat vara hovslagare som ska verka och sko hästar i det stall som är en ren byggarbetsplats nu. Inga väggar eller stolpar som man kan sätta fast hästarna i medan han arbetar, samtidigt som det kommer byggkillar som ska flytspackla i det som ska bli vårat nya fikarum. Så slangar in och förbi hästarna där de står och ska skos... Det var kaos... De "vanliga" byggkillarna höll på att skifta boxdörrar så att de öppnas från ut och ingången... Lägg sedan till att Göran (hovis) är en extremt pratglad man.

Ikväll är det krattning av ridbanan kl 18... Men alla kan tydligen inte vara med - så ovanligt!

Men nu ska jag kika på lite mer jobb






Kommentarer
Postat av: Sara

Om det är sådan kaos...varför inte bli anställd som "timmare" i stallet/föreningen... det verkar ju gå åt menar jag... självklart förstår jag om inte alla kan jämt, men det är ofta samma personer som sällan kan...varje gång..(min erfarenhet)



Kram och lycka till med jobbsökandet ♥



2010-09-28 @ 19:31:01
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Inte så kul att vara ur gängorna...

Hoppas att det vänder snart för dej!

Jag skickar lite kramar så du blir lite glad.

Kram, kram, kram!

2010-09-28 @ 22:48:02
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Vonne

Usch ja! säkerheten är noll i stallet just nu. Och en del kanske inte ska stå i kollektivstall, men det har vi ju konstaterat för längsen.

Vill bara att byggandet ska bli klar så vi får lite ordning!



Ditt jobb finns där ute, hoppas du hittar det snart.Kram

2010-09-29 @ 11:12:45
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara L

2010-09-29 @ 15:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0