Värsta svampplockaren av oss alla :)

Tog en skogstur med maken och hunden. Jag (utav alla människor) berättade om en fantastisk svampskog strax norr om Åkersberga. Att jag inte varit där på närmare 16 år kanske säger en del? Nu hade de rensat ur mycket skog några nya villor hade det allt kommit upp också. Så jag kände inte riktigt igen mig.

Jag har alltid sagt att "jag hittar aldrig svamp, jag ser bara en massa gula löv"... Men inte idag. Idag var det faktiskt jag som var den som kunde nosa upp svamp.
För jag kan ju inte berätta för maken om världens bästa svampskog, släpa med honom norr om Åkersberga och inte hitta någon svamp. Och jag fick faktiskt lite blodad tand. Tror att jag ska ta hunden med mig och bege mig ut i en annan skog i morgon... Måste bara testa om jag har "fått förmågan" ;) ... Idag följde dessa godsaker med hem; kantareller (såklart), citronslemskivling, tegelsopp, aspsopp, karl Johan och smörsopp... Inte så illa va?

Mina fynd som Raoul tog hand om då jag åkte till stallet :)                                


Citronslemskivling till vänster och smörsopp till höger

                 
karl johan, tegelsopp, aspsopp & kantareller          


Kommentarer
Postat av: Susanne P

Här uppe har sopparna inte haft det så bra i sommar/höst. Jag har bara hittat enstaka smörsopp och någon angripen Karl Johan...och inte kan jag stoltsera med mycket kantareller heller. Nu väntar jag på trattisarna, de brukar man kunna lita på! ;)

Kram

2010-09-05 @ 22:10:26
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Vonne

Mycket bra jobbat! Ha en riktigt skön dag! Kramar

2010-09-06 @ 09:03:31
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Värsta svampupphittaren jue ;)



Sara!!

2010-09-06 @ 14:43:57
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0