.... bajs-dag...

... ursäkta det extremt illa och väldigt omogna ordvalet. men precis så har det gått idag...

Åkte till Nibble och återlämnade schabraket (som laget fick låna ihop till hopptävlingen i söndags på Söderby). Då var klockan omkring 12.45... Träffade Paulina och Nettan, vi småpratade om lite ditt och datt. Halta hästar, ohalta hästar, min stundande tävling och jobb. Då jag åkte hem hade jag ett meddelande på mitt mobilsvar om att ATG-kliniken hade stängt kl 13 ( jag ringde vid 12-tiden och talade in ett meddelande där jag frågade om de kunde transportvaccinera Gulliver)... de bad mig återkomma på tisdag igen. Jaha, jag som hade tänkt vaccinera Gulle i väntan på hovslagare kl 16. Men, men... Åkte vidare till Rusta. Handlade lite godis, tittade på lite allt möjligt, innan jag vid ca 14.30 kom till stallet. Fixade med vatten till hagen, vilket tog extremt lång tid, då slangen inte räckte hela vägen. Fick till slut tag i en skarv så att det gick att dra fram slangen ända till badkaret. Mockade lite. ja, fördrev tiden lite rent allmänt. Svarde på lite SMS, bla Em som undrae om vi skulle ha lite påskfika... Då klockan var 15.30 dök Emellie med min Elin upp. Jag tar in hästarna då klockan är 15.50. men då klockan är 16.10 börrjar jag undra var min hovslagare är. Han brukar alltid vara så extremt punktlig. Då ringer jag upp honom. MEN... i min display står det "fel nummer" rösten jag hör säger någiot i stil med" numret du har slagit är inte i bruk ( eller nåt sånt) och så tre signaler som går upp í ton om tre ggr. Ringer Zandra och frågar om Hasse är kvar hos dem på Sjöberg. Nej, blir svaret han åkte direkt till Rydbo efter han skodde Didden kl 13...
Så slutet på mina måste-idag.göromål, blev bara ridning. För ingen vaccination och ingen hovslagare. Hasse måste ha något knas med sin mobil, annars hade han ju ringt mig. Tydligen hade han suttit utanför stallet, i bilen ochlöst korsord enligt Lïll-Elin. Men han hade inte gått ur bilen och lämnat en lapp om att han var där men inte jag. Nu vet jag inte hur jag ska få tag i honom :( Hästarna behöver ju skos...

Ridningen idag gick väl si-så-där... Fick lite tips och råd av Emeliie, men jag fick det inte riktigt att fungera. Bitvis var hon jättefin, kanske kan vara så att hon inte riktigt orkar. Jag ska nog lägga in lite fler pauser i skritt.
 Red programmet och hon är svår att få tillbaka efter galoppdelen i programmet. Jag orkar inte riktigt rida ihop henne efter diagonalernas ökningar. MYCKET kvar att arbeta med och alldeles för lite tid. Bara jag inte tillåter mig att frustrerad, för när frustrationen går upp, åker händerna upp, vilket inte är ok... lugn, lugn, lugn....ANDAS... Inner skänkel -ytter tygel, fånga upp och rid i varenda steg... Behöver jag säga att jag var svettig?
Det är så mycket som inte är automatiserat än i min ridning. Men det är bara att jobba vidare...

Nu önskar jag er en Glad Påsk :)

      

Kommentarer
Postat av: Vonne

Måste ha blivit något missförstånd om eran skotid. Då jag bokade tid per telefon för Didden sa han att han kunde ta henne innan dina klockan 14.00, så vi fick alltså tid klockan 13.00. Nu i veckan då jag bokade om till Sjöberg fick vi tid klockan tolv så han skulle hinna ut till er till två.Har du kollat på din tidigare räkning om det verkligen står 16.00 på den? Eller börjar Hasse bli virrig? ;)

Glad påsk!

2011-04-22 @ 09:06:50
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Han är ju företagare så hans mobil funkar på tisdag, annars tappar han ju kunder. Men konstigt att han inte gjort sig mer synlig att han varit där...



Vad gäller Varre då...det kan inte bara vara vanlig träningsvärk som gjorde att det gick "så-där"?



Vad roligt det var att få prata med dig i telefon i går, lääänge sedan det var även om det blev en kortis



Puss och Kram!

2011-04-22 @ 09:16:04
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0