söndag förmiddag...

...och jag har precis kikat igenom alla Vonnes filminspelningar från onsdagens träning.
Men ve och fasa... Jag vet ärligt talat inte om jag är mogen att lägga upp dem här...

Varför i hela friden ska jag behöva betala en massa pengar för att någon hela tiden får påminna mig om att "korta upp tyglarna" och om "inner skänkel, ytter tygel"... Det är ju grundläggande ridning, har jag inte kommit längre?
Jag flaxar runt med armar och ben som om jag vore en väderkvarn. Lägger jag till inner skänkel, åker med automatik (?) ytterskänkeln ut :O  Vaddå rama in hästen?
Jag kan faktiskt inte hitta någonting positivt alls att säga om min ridning, vilken känns deprimerande.

Men oj, vad det är nyttigt att se sig själv. Jag ser ju verkligen i vad jag brister. Jag inser vad jag behöver arbeta vidare med... Jag har för långa tyglar, mina skänklar verkar inte ens existera. Jag vill kunna rida mitt stora fina lokomotiv i en trevlig form. Jag vill att hon ska lyssna och vänta på mig. Jag har blivit mer konsekvent i min ridning, jag kräver mer. Men jag kan samtidigt inte kräva mer än vi båda orkar.

Hästen kan ju aldrig gå bättre än man rider den...
Kalla mig gärna för fegis eller missunsam... Men ännu så länge stannar filmerna kvar skyddade på Vonnes YouTubekonto märkta som "privata" :)

Sen nån gång... kanske...

Ok då... Stärkt av Vonnes kommentar, kommer här den sista av filmerna :)




Vi SKA fortsätta mot mitt mål... Vi ska rida en LB2 på godkända %... Även om det kanske inte blir på nästa tävling, så är vi iaf ett steg närmare. Det är så jag måste se på det. Jag måste hitta in i "min bubbla" och vara där medan jag rider...



Kommentarer
Postat av: Vonne

Men Anna! Såklart gör du som du vill med filmerna men så där illa är det inte som du beskriver. Jag tycker du är jätte duktig! Och kolla på mig när jag rider, jag som tänkte lägga upp filmer från fredagens träning...nu vet jag inte längre.

Upp med hakan! Det kan inte se vackert ut hela tiden när man kämpar med att ta igenom problem!

Kram

2011-04-03 @ 11:17:49
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Men som Kyra sa på clinicen vi var på...för att kunna ändra ett redan invant mönster krävs det 100 000 nya övningar för att få de att sitta. Det är bara att öva/nöta på. Och så farligt ser det faktiskt inte ut



Kram

2011-04-03 @ 12:38:05
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Vonne

Bra där! :) "Du vil,l du vågar, du kan" kram

2011-04-03 @ 13:52:33
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hejsan!!

Har tittat på filmen,men för en novis ser det bra ut,Du satt ju i sadeln...Har inte varit utanför dörren i helgen,mycket regn,så tussilago blev det inga.Men bytt om till sommardäck är gjort.

Allt väl....Kram

2011-04-04 @ 10:41:29
URL: http://frusundstroms blogg.se
Postat av: Eva

Oj... har ingen aning om vad LB2:a är. Men så kan jag ju heller inget om hästar :-) Du vet, jag rider ju bara typ en gång om året - när jag är på Gotland.



Sv: Ja, angående tankeöverföring så krävs kanske lite träning. Sedan kanske vissa är mer "mottagliga". Prova gärna med någon som står dig nära, jag tror det är lättare då.



Kram,

Eva

2011-04-05 @ 19:19:44
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Sara

Vurran ser lite sur ut ;)

2011-04-06 @ 23:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0