tisdag och träning igen :)

Men uj så veckorna rusar iväg.

Idag var det Rebeccaträning igen. Det blev lite väl stressat då jag först åkte till stallet och fixade lite innan det blev i det mest brådskande läget att åka hem för att skifta bil. Träningen var planerad till 18.30 och jag är hemma och byter till dragkrock kl 17.30. Är tillbaka i stallet 17.45 och då ska jag hinna gräva fram en Varre under all lera, tränsa, sadla, linda benen och få in henne i trailern på 5 minuter... Behöver väl inte säga att det inte gick vägen va? Men det tog inte mer än 15 minuter innan vi kom iväg. Rätt bra jobbat ändå om jag få säga det själv :)
Både Elin och Elin följde med. Medan jag svettades på hästryggen så stod de och frös på läktaren.

Läxa till nästa gång... Träna slutor på volten.... Asså, det var skitsvårt! Men det kan kanske vara så att jag vill förmycket, för snabbt  så jag gör allt på en gång... men vi ska fixa detta också, det lär ju ta lite längre tid, men det ska bannemig gå och det går framåt... Dagens lektion gick iaf bättre än förra gången. Fick känna en hyggligt kontrollerad motor mot slutet av lektionen och det är jobbigt att sitta ned på denna kraft. Jag lovar att jag använder magmuskler och samtidgt som jag ska slappna av och vara följsam så ska kroppen vara kvick och kunna korrigera om det behövs. Det är en svår balans att vara stödjande- men inte för hård och samtidigt vara mjuk och följsam och dessutom explosiv i tajming... 

Även om jag blir väldigt varm och trött så får jag ett sådant lyft av att rida lektion, jag vill liksom inte att det ska ta slut.
Då jag sitter av hästen, aningens sliten, säger Olle att det var ett år sedan han såg mig och Varre sist att vi båda utvecklats jättemycket. Det var rart sagt av honom :)

Jo förresten... Jag har ju anmält mig till en tävling till...Högvreten den 15/5 en svettig LB:2 blir det då med. Jag vet inte om jag sa att jag även kom med till Hufvudsta RK's dressyrtävlingar den 7/5... Nu ska jag helt plötsligt tävla två helger efter varandra :O -helt galet!

Nu är det god natt mina vänner. Raoul åker early, early in the morning till Norge och jag har lovat köra honom till Arlanda...

Kommentarer
Postat av: Vonne

Skönt att du känner dig nöjdare efter träningen den här gången, mycket grejor att ha koll på samtidigt ;)

2011-04-06 @ 11:34:59
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0