Nytändning...

Efter hagbesök hos finaste hästen. Åkte jag hem. Jag kikade en stund på katastrofen, den som vi alla kallar "hem". Fick en smärre ångest då jag insåg att; Jag har semester, det är fint väder, jag vill verkligen inte städa. Så istället för det som en god husmor hade gjort = städa... Åkte jag till Nibble och hälsade på. Å där var det verkligen full rulle. Där hade alla hästarna kommit tillbaka från sommarbetet, där hade Rebecca dressyrträningar. Många ekipage jag hann jag med att se, då jag lämnade Nibble var klockan omkring 20.00

Fick ett erbjudande om "tantläger" hos Dotty i Hölö 19-21aug... Jag vill så det värker, men värker gör även plånboken. Mycket pengar, som jag förvisso vet att jag får mycket hjälp och mycket skoj för, men vad gör man då det tryter? Jag och Varre har ju varit där en helg i våras, så jag vet ju hur fint det är...
Ja, visst skulle jag kunna gå upp i tid som Malin, en bekant, sa. Att den tid jag lägger ner på bloggen skulle jag lägga ner på arbete istället... Men den halvtimmen om dagen jag lägger ner "här" skulle knappast märkas i kassan (inte ens 30minuter vissa dagar jue)... well, well... Hon kanske tror att jag är en sån manisk bloggare :)

Jag har ju gått ner i tid för att få mer tid med det jag tycker är roligt. Jag har tagit med i beräkningen att jag inte har råd att göra allt jag skulle vilja. Så när jag säger att jag inte har råd är det inte för att beklaga mig, snarare att jag bara beskriver varför jag inte kan delta, eftersom det är sant, iaf med kort varsel. Jag ju inte säga att jag inte vill, eller inte har möjlighet, då ljög jag... Jag tycker nämligen att min hälsa är mig mer värd än en kurs. Så nära som jag var att rasa under... Nog "ojat" om detta :)

Det var iallafall en massa "kändisar" i ridhuset då jag kom...
Jenny som fyllde år... hela 26 -igen ;)
Loi som red sin "Lillebror"
Mickan som red Tabella, Mickans föräldrar på läktaren...
Familjen Harsem med sina fina ponnysar.
Elina och Diego... 
Nettan och Paulina
Åsa
och Armondo... Och alla utom Loi såg jag rida för Rebecca.:) ... Hmmm... närmare 3timmars inspiration med andra ord :O

Blev så taggad att komma igång med träningarna igen. Så idag får hon komma hem, mitt Varrefjun.
Igår var jag upp och ströade boxen skurade vatten hinkar. Nackdelen är att vi har fått äckliga flugor i stallet som bits, och det gör skitont... Vet inte vad man ska vidtaga för åtgärder för att bort dem... Kanske ska lägga lite energi på att ta reda på det?
Nu har klockan slagit lunch... Ska jag hinna med något så behöver jag sätta lite fart...


Kommentarer
Postat av: Åsa K

Du får inte sluta blogga du skriver så roligt om stort och smått.

2011-08-04 @ 21:51:56
Postat av: Sara

Hej bruden v. 36 har jag sthlmvecka hinner vi ses? Kram

2011-08-04 @ 23:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0