Nu har Em flyttat ut...

... och flyttat in. Långt bort från Rydbo och oss. Vonne, Elin och jag körde hästar och prylar (så vansinnigt med prylar) ända bort mot Riala ...eller i Ledingetrakterna. Stallet gav både mig och Vonne "Söderbykänsla" (dock utan doften av ko). Alla boxarna är öppna, så alla hästarna står och kikar ut i gången. Spolspilta och flera skötplatser bredvid varandra. Det är riktigt djupa förnstersmygar och ytterväggar i sten, ni vet den där riktigt gamla ladugårdsbyggnaden. Lugnt och trevligt i stallet. Alla hästarna verkade riktigt harmoniska. Det kommer att bli kanon för Emellies hästar och givetvis för Emellie. Emellie bor i en Etta på gården.En stor hall då man kommer in med en toalett tillvänster och  innan man kommer in i ett stort kök med vedspis. och sedan rakt igenom det enda rummet... Mysig lägenhet och jag hoppas att hon kommer att trivas som fisken i vattnet, med bara 400 m till stallet.

Jag har helt och hållet glömt av att berätta att jag suttit och skrittat min pålla. Men mörkrädd som jag är har det blivit upp på vår gräsliga ridbana... Provade tom att trava  på raksidan och jag kände ingenting av någon ojämnhet. Nu ska jag försiktigt komma igång igen :)

Morgonfordring och utsläpp nu på morgonen, men det kändes konstigt med när Kopia och Curlys boxar stod och gapade tomma och med bara 4 hästar som skulle släppas ut. Så kommer framtiden att se ut ända till Didden åker med Zandra till skolan igen... Vips så blir de bara 3...

Om någon timme eller två (eller då jag betalat mina räkningar) åker vi till Syster-Yster i Flen. 

Helgen 13-15 jan ska Elin åka på kurs med Gulliver till Sala. Kurs för Kaspar och Elin bor hemma hos Jossan och Kaspar men det bästa av allt är ändå att Pappan betalar och jag kör dit o hämtar :)

Nu till räkningarna ...

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Anna! Det är inte mycket bloggande för mig nu för tiden, men när jag kikar in så passar jag naturligtvis på att besöka dig också :-)

Ha en trevlig kväll!



kram,

Eva

2011-12-30 @ 18:27:43
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Vonne

Vi hade en riktigt mysig kväll även om det var för att hjälpa Em att flytta. Kram

2011-12-30 @ 21:22:32
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0