morgonutsläpp och årsmöte

... Uppe ur sängen innan det inställda larmet på mobilen hörde av sig... Hade en ruskig dröm, som jag ville drömma om så att den skulle sluta vackert, men det ville sig inte. Slöade vid köksbordet och sedan åkte jag till stallet och släppte ut hästarna, fixade allt och sedan åkte jag hem för att slutföra räkenskaperna inför årsmötet.

Bävade för presentationen. Inte för att bokföringen varit otydlig eller så, utan att jag skulle göra det inför alla dessa männískor. Jag är inte helt bekväm i den rollen... Tog mig igenom detta nervpåfrestande uppdrag, inte särskilt tjusigt på något sätt, men jag gjorde det. Högröd färg i ansiktet och säkert även på armar och ben :)

Kvar från 2010 års styrelse är jag och Mona. Tre nya ledamöter och en ny suppleant, en ny revisor och en ny revisorsuppleant. Skönt att avsluta 2010 och nu blicka framåt 2011.


Ingen ridning idag... men igår blev det ridning i Granbys ridhus tillsammans med Emellie. Bitvis gick det verkligen skitbra, jag måste bara vara flexibel och inte ha siktet inställt på vad jag ska träna på utan snarare känna vad vi behöver träna på. Det är inte det lättaste eftersom det nu känns som om det är grunden vi måste börja om med. Alldeles för mycket skogsmulleridning för att komma till ridning den sista tiden (året!).

Hemma var jag betydligt senare än jag hade tänkt och planerat. Melodifestivalens bidrag nr 5 (han som fönat håret med hjälp av kraftig sidvind på nån åker i Malmötrakten) skulle precis börja sjunga (falskt) då jag äntligen seglade in genom dörren.
Om jag fastnade för något av bidragen?... Mje, det kan jag väl inte påstå, men Nick Borgs (tatueringarna) bidrag var nog det bästa denna omgång. Även om jag personligen tycker att han lätt kunnat behålla kavajen på sig under hela sitt framträdande och att han borde bytt ut ( för många år sedan) det hängade korset i sitt högra öra mot någonting mindre. Det kändes som fjolligt 80-tal :)... Nu påpekade min högt älskade make att det är ju låten du ska lyssna på... Helt rätt, men jag är ju faktiskt inte blind - inte än, i vart fall ;)

Ja, det var helgen det... liksom...
och nu -en väl förtjänad god natts sömn
Nattis! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Kollade/lyssnade oxå på melodifestivalen men jag minns inte att det var någon som fönat håret så...? dement? eller bara ointresserad? Förmodligen det sista :)



Sv. Nej riktigt...vad gör lite väder? Bara det inte blåser storm är jag nöjd



Kram

2011-02-28 @ 10:14:04
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Eva

Förstår dig, jag tycker inte heller om sådana där presentationer...



sv: Skumt det där med din rispa. Våra brukar vara 0,5-1 cm långa, alltså inte så långa. Men jag vet andra som fått stora, över hela magen eller ryggen :-( Blir liksom inte klok på det här. Har grubblat så mycket över detta och trott att det berott på min gamla spöklägenhet och så... men sedan har jag ju insett att det finns så många andra som är drabbade. Ja, du har ju sett själv några exempel som jag haft på bloggen. Det är verkligen mysko.

2011-02-28 @ 16:20:15
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0