uuuuu...

... så kallt... Vaknade av att månen sken rakt in i sovrummet och störde min skönhetssömn vid 5-tiden. Sedan var det lögn att somna om. Pigg och alert, satte mig käpprak upp i sängen. Ingen idé att ligga kvar om man inte kan sova. Jag skulle ju iaf upp för att fodra hästarna...
Tassade över iskalla golv in i köket, stirrade med förtvivlan på termometern som visade  hela -24... Varför ska det vara så kallt? Allt är så mycket jobbigare när det är kallt...

Drog ut lite på tiden... ställde mig för att värma fötterna inne på badrumsgolvet innan jag drog på mig raggsockorna och gick ut för att starta bilen. En bil som var allt annat än gästvänlig. Iskall (såklart) tom kopplingen var trög. Lät bilen gå på tomgång medan jag tog Asta på en väldigt kort morgonpromenad, lös genom "spindelparken".

kl 06.30 då jag kom till stallet möttes jag av hungriga hästar som gnäggade så där mysigt. Det verkar nästan som om de säger god morgon.
Katten hade varit inne hela natten, för han hade skitit på golvet i foderutrymmet. Det luktade så jag ville kräkas, så nu ställde jag tillbaka kattlådan där den stod tidigare, städade undan Kalles olycka, pussade Varre på mulen och styrde riktningen hemåt för att få i mig lite frukost.



Brrr...  09.30 ... solen behagar att visa sig, det kan anas då jag kikar på termometern...
Men fortfarande är det riktigt apkallt...






Förresten...Igår blev jag äntligen klar med Waxholms FRK redovisning för 2010... Nu undrar jag bara vilka våra revisorer är? Vem är det som ska ha alla papper och avstämningar?
Det kanske inte var den emst intrassanta händelsen, men det ska bli så skönt att börja redovisningen för det nya året och ha full ordning och reda från början... Gissar på att det är lika så bra att det är jag som håller i denna arbetsuppgift framöver, så slipper jag ha dubbla styrelseuppdrag nästa detta år också...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0