det blev att omplanera dagen...

I morse hade jag en ganska klar bild om vad som skulle ske med dagen. Men ju längre in på dagen dagen kom , blev det att stuva om och planera om. Det är ju ändå det som är det sköna med semester.

Först pratade vi om att skrapa, måla och kitta om fönstren på framsidan. Planerade och tog verklig fart för att åka till Byggmax. Men mitt i den planeringen kom Raoul på att han aldrig ringde till sin jaktkompi från Nyköping i lördags. Sagt och gjort ringde han upp honom. Erfarenheten sa mig att det kan ta ett tag. Så vad gör jag?
Jo, jag sätter mig och börjar jämföra abonnemang mellan olika mobiloperatörer och OJ vilken djungel det är, men det utelämnar jag just nu. Klockan tickar vidare och jag lyckas, utan att ens vara medveten om det, att få aven Raoul att kika på fenomenet mobiloperatörer, detta då han avslutat sitt samtal. Jag plockar fram mobilen och läser ett SMS... "Hej! Vi tänkte åka om hos er, är ni hemma? Vi startar snart härifrån. Kram mamma"... då jag läste SMS hade det redan hunnit gå 45 minuter. 
Ställde in Byggmax, tänkte att hästarna har det bra, annars hade jag hört annat. Åkte och handlade medan Raoul började putsningen av potatisen.

Nu sover mamma och pappa, vi fick dem att stanna kvar- Mat med vin till blev mutan. Tänk att det fungerar så bra :) Raoul som ska jobba imorgon sitter fortfarande uppe med mig. Han kommer att  vara helt slut i morgon, stackarn... eller vad jag menar är idag då klockan hunnit bli 01.

Nu ska jag övertala oss att försöka sova några timmar :)


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0